Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που ψηφίζεται σήμερα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την απογύμνωση των ΜΜΜ από τα όποια χαρακτηριστικά Κοινής Ωφέλειας τα χαρακτήριζαν. Πρόκειται για απόπειρα οριστικής υπονόμευσης του δημόσιου χαρακτήρα λειτουργίας των ΜΜΜ – που σημαίνει εν πολλοίς ελλειμματικό οικονομικό αποτέλεσμα το οποίο όμως αντισταθμίζεται από τις τεράστιες εξωτερικές οικονομίες που διαχέει η ύπαρξη, λειτουργία και χρήση των ΜΜΜ στην οικονομία, το περιβάλλον, την κοινωνία. Τα ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια λειτουργίας των ΜΜΜ, δηλαδή η λειτουργία τους με στόχο το κέρδος και όχι την κοινή ωφέλεια, υποσκάπτουν την πραγματική αποστολή των ΜΜΜ, ετοιμάζοντάς τα για ιδιωτικοποίηση. Δρομολόγια μόνο στις ώρες αιχμής, εργολαβικοί εργαζόμενοι, αυξημένα κόμιστρα για τους επιβάτες.
Το έχουμε ξαναδεί όμως το έργο, τριάντα χρόνια πίσω. Από τις αρχές του 1992, η κυβέρνηση Μητσοτάκη πατρός προωθούσε την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ, της Εταιρείας Αστικών Λεωφορείων. Το σχέδιο προέβλεπε μεταξύ άλλων το κλείσιμο της εταιρείας και την εκκαθάρισή της, την απόλυση περίπου 8.500 υπαλλήλων, ρύθμιση των χρεών και δωρεάν παραχώρηση 1.700 λεωφορείων της ΕΑΣ.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη είχε βγάλει στους δρόμους τους εργαζόμενους της ΕΑΣ, που άρχισαν απεργία διαρκείας. Επικεφαλής ήταν ο πρόεδρος των εργαζομένων στα αστικά λεωφορεία Ανδρέας Κολλάς και ο γραμματέας του σωματείου Χρήστος Σταμούλος, εξού και το «Σταμουλοκολλάδες», που χαρακτηρίστηκαν οι απεργοί από την κυβέρνηση.
Στους δρόμους της Αθήνας επικρατούσε καθημερινά χάος. Από τη μία η κίνηση, καθώς τα λεωφορεία ήταν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, από την άλλη οι «μάχες» με τα ΜΑΤ που εφορμούσαν για να διώξουν τους απεργούς.
Οι εργαζόμενοι, η κοινωνία, αντιστάθηκε τότε, μέχρι τέλους, μην επιτρέποντας το ξεπούλημα που προωθούσε ο Μητσοτάκης πατήρ. Είναι η δική μας σειρά να αντισταθούμε στον Μητσοτάκη του καιρού μας και στην ολιγαρχία που υπηρετεί.
Το ΜέΡΑ25 στηρίζει την απεργία των εργαζόμενων στα ΜΜΜ.
Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.