Καρότο για τα ΜΜΕ, μαστίγιο για τους πολίτες

Πολιτική
11 Μαΐ, 2020

Όπως είχε προειδοποιήσει έγκαιρα το ΜέΡΑ25, αν η κυβέρνηση δεν προχωρήσει με συντονισμένο σχέδιο στη δεύτερη φάση της κρίσης του κορωνοϊού, δηλαδή στη φάση της σταδιακής εξόδου των πολιτών από την καραντίνα και της επανεκκίνησης της οικονομικής δραστηριότητας, θα χάσει την εμπιστοσύνη των πολιτών και άρα τον έλεγχο της κατάστασης.

Λες κι είχε βάλει στοίχημα να μας επιβεβαιώσει προτού ο Τσιόδρας φωνήσει τρίς, η κυβέρνηση αναλώνεται σε μια ιδιότυπη «μάχη των πλατειών», επιστρατεύοντας ασύμμετρα βίαιη καταστολή ενάντια σε πολίτες καθήμενους σε πλατείες και πάρκα, χωρίς να μπορεί να απαντήσει πειστικά στο ερώτημα πώς οι ίδιοι πολίτες που ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε επανειλημμένα για την υπεύθυνη στάση τους μετατράπηκαν εν μία νυκτί σε άναρχο όχλο που χρειάζεται να συνετιστεί από αφιονισμένους Δελτάδες;

Η ενημέρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αυτή που μέχρι στιγμής έχει στοιχίσει 20.000.000, έχει περιοριστεί σε δύο σποτάκια ενάντια στο συνωστισμό, το ένα από τα οποία κατέβηκε πριν συμπληρώσει μια μέρα προβολής, μετά την κατακραυγή για σεξισμό. Πού είναι τα χρηστικά σπότ, που είναι οι σαφείς, ξεκάθαρες οδηγίες ποιες αποστάσεις και πότε και πού πρέπει να τηρούν οι πολίτες σε εξωτερικούς χώρους και ποιες σε εσωτερικούς, για το ποια μάσκα είναι κατάλληλη και πως φοριέται; Όχι για κανένα άλλο λόγο, μπας και ενημερωθεί σωστά και ο Πρωθυπουργός, ο οποίος έχει καταγραφεί επανειλημμένα να συνωστίζεται με κόσμο για τις επικοινωνιακές του ανάγκες, ή να φοράει τη μάσκα εντελώς λανθασμένα.

Η πενιχρή παραγωγή περιεχομένου είναι το ένα σκέλος του «εγκλήματος» της κυβέρνησης όσον αφορά την ενημέρωση των πολιτών.

Το άλλο σκέλος, το σοβαρότερο γιατί αγγίζει θέματα Δημοκρατίας, είναι το πού πήγε το θηριώδες κονδύλι της ενημέρωσης. Το κόστος παραγωγής των μηνυμάτων είναι τεκμηριωμένα χαμηλό (οι ηθοποιοί έχουν δηλώσει ότι συμμετέχουν αφιλοκερδώς, τα γραφικά έχει τεκμηριωθεί ότι ήταν έτοιμα από image bank, η τηλεόραση και οι εφημερίδες φιλοξενούν τις καμπάνιες άνευ κόστους) οπότε το ερώτημα είναι «πού πήγαν τα λεφτά»;

Οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν κληθεί επανειλημμένα να δώσουν τεκμηριωμένη απάντηση (η βουλευτής του ΜέΡΑ25 Αγγελική Αδαμοπούλου έχει καταθέσει σχετική ερώτηση προς τους κ. Πέτσα και Σταϊκούρα ). Όσο η κυβέρνηση αποφεύγει να δώσει πλήρη και διαφανή καταλογισμό ποιο Μέσο πήρε τι και γιατί, δικαιούμαστε να συμπεραίνουμε βάσιμα ότι τα 11+9 εκατομμύρια, αντί για την απολύτως απαραίτητη ενημέρωση των πολιτών, αγόρασαν μια πρωτοφανή και αντιδημοκρατική επικοινωνιακή στήριξη στις κυβερνητικές επιλογές που εκ των πραγμάτων θα στραφούν ενάντια στα συμφέροντα των ίδιων αυτών πολιτών.

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.