Νέες αναταράξεις στον πολύπαθο χώρο της παιδείας φέρνει το σχέδιο νόμου που προωθεί η υπουργός κ. Νίκη Κεραμέως και το μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, Άκης Σωτηρόπουλος, εξηγεί στο «Στίγμα της ΜέΡΑς» τους λόγους για τους οποίους οι λειτουργοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το απορρίπτουν κάθετα:
Το νομοσχέδιο που προωθεί η κ. Κεραμέως για την παιδεία δεν πρέπει να το αντιμετωπίζουμε μεμονωμένα. Πρόκειται για έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των πολιτικών που προωθούνται από την ημέρα που ανέλαβε τα ηνία της χώρας η σημερινή κυβέρνηση και συμπυκνώνονται στη λογική της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και, κατ’ επέκταση, της διάλυσης της δημόσιας παιδείας και του δημόσιου σχολείου όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Θα πρέπει να το συνδυάσουμε όμως ιδιαίτερα με το νόμο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας που περιλήφθηκε στο περσινό νομοσχέδιο και υποχρέωνε τα σχολεία να μπουν στη λογική της αυτοαξιολόγησης και μάλιστα σε μια περίοδο που οι σχολικές μονάδες ήταν κλειστές λόγω πανδημίας.
Η υπουργός Παιδείας όμως δέχτηκε ένα ισχυρό ράπισμα όταν εκδόθηκε η σχετική εγκύκλιος, αφού το 90% και πλέον των εκπαιδευτικών απέρριψαν τη λογική της αυτοαξιολόγησης και συμμετείχαν στις απεργίες που οργάνωσαν οι ομοσπονδίες τους ενάντια σε αυτή τη διαδικασία.
Η διαδικασία της αξιολόγησης συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στις προσπάθειες του νεοφιλελεύθερου μπλοκ, όποτε είχε την ευκαιρία τις τελευταίες δεκαετίες, να απαξιώσει και να συρρικνώσει οποιαδήποτε δημόσια δομή. Και τελικά στο Δημόσιο να παραμείνουν μόνο οι υπηρεσίες που δεν θέλει ο ιδιωτικός τομέας. Με αυτήν την έννοια, η παιδεία είναι «φιλέτο», ένας προνομιακός χώρος προς κερδοσκοπία και εκμετάλλευση και η κυβέρνηση βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία ώστε να εξυπηρετήσει όλα αυτά τα συμφέροντα.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για το δημόσιο σχολείο, φροντίζει αρχικά να υπάρχει δημόσιο σχολείο και να καλύψει τα τεράστια κενά με τα οποία λειτουργεί αυτή τη στιγμή.
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:
Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.