Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χθες δέσμη μέτρων για το άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε λίγες μέρες, αλλά για ακόμα μία φορά δεν μπόρεσε να αποκρύψει τις πραγματικές του προθέσεις, που είναι η υποβάθμιση της Δημόσιας παιδείας. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες εν μέσω πανδημίας, αυξάνουν τις δαπάνες για την εκπαίδευση, με βασικό τους μέλημα την υγειονομική προστασία μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση επιλέγει τη χρήση μάσκας ως βασικό εργαλείο αντιμετώπισης του Covid-19.
Στο ΜέΡΑ25 θέλουμε η πανδημία CoViD-19 να μην κλείσει το σχολείο και μαζί να διαφυλαχθούν και οι θεμελιώδεις ψυχοκοινωνικές λειτουργίες του, που δεν έχουν να κάνουν αποκλειστικά με το περιεχόμενο των μαθημάτων και τη στείρα γνώση.
Η χρήση μάσκας στο σχολείο είναι ένα ποσοτικής σημασίας απλό μέτρο προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά από μόνο του είναι ανεπαρκές. Η έμφαση σε αυτήν αποκαλύπτει προχειρότητα, αμηχανία, μικροπολιτικές προτεραιότητες ή ακόμη και άλλες μακροπρόθεσμες απώτερες σκοπιμότητες που έχουν να κάνουν με την υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της παιδείας
Έτσι, το δίλημμα που έχει τεθεί αυτή τη στιγμή με την χρήση της μάσκας είναι επικοινωνιακού χαρακτήρα και ουδόλως ουσιαστικό ενώ αποπροσανατολίζει, έχοντας ως σκοπό να καλύψει το έλλειμμα πολιτικής της κυβέρνησης.
Είναι εντελώς απαράδεκτο το γεγονός, ότι παρά το χρόνο που πέρασε, η κυβέρνηση δεν έκανε καμιά ουσιαστική προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων ενώ τα μέτρα που θα παρθούν περιορίζονται στην αμφίβολη χρήση της μάσκας. Και λέμε αμφίβολη διότι τίποτα δεν μπορεί να εγγυηθεί την σωστή χρήση της, ειδικά από τα μικρότερα παιδιά. Και ούτε καν έχει διευκρινιστεί στον πολίτη ότι οι χειρουργικές μάσκες δεν προστατεύουν τον φέροντα την μάσκα αλλά τους υπολοίπους ενώ οι ευάλωτες ομάδες των καθηγητών και δασκάλων θα μπορούσαν να προστατεύονται με την τύπου ffp2. Πρακτικά το μέτρο αυτό θα είναι ανεφάρμοστο ενώ αναμένεται ελάχιστη απόδοση και σοβαρή διατάραξη τόσο του μαθήματος όσο και του θεμελιώδους ψυχοκοινωνικού χαρακτήρα του σχολείου. Δεν προβλέπεται δε καμιά διαφοροποίηση σύμφωνα με ηλικιακά κριτήρια παρόλο που οι επιστημονικές μελέτες φανερώνουν ότι τα παιδιά κάτω από 9 ετών δεν μεταδίδουν τον ιό όπως οι έφηβοι.
Αναρωτιέται κανένας, με ποιο σκεπτικό, εν μέσω κορονοϊού, έγινε η κραυγαλέα αύξηση των μαθητών στην τάξη ενώ δεν έχει ληφθεί καμιά μέριμνα για την πρόσληψη καθηγητών.
Οι Τομείς Υγείας και Παιδείας του ΜέΡΑ25, προτείνουν:
1. Την δωρεάν προμήθεια μαθητών και καθηγητών με μάσκες τύπου ffp 2, (χωρίς την υποχρέωση να τις χρησιμοποιούν οι μαθητές κάτω των 9 ετών),
2.. Την αφιέρωση εκπαιδευτικού χρόνου, τις πρώτες μέρες λειτουργίας των σχολείων, για την αναγκαιότητα της σωστής χρήσης της μάσκας από τους νέους, ιδίως στου μαθητές ηλικίας κάτω των 12 ετών όπως άλλωστε συστήνει και η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας,
3. Την μείωση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τάξη σε λιγότερους από 15,
4. Την άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών,
5. Τη βελτίωση της -κατά την ομολογία όλων των εμπλεκομένων- απαράδεκτης λειτουργικότητας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για την περίπτωση που θα χρειαστεί για την διδασκαλία των τελευταίων τάξεων του Λυκείου,
6. Την πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευμένου προσωπικού για απολύμανση των χώρων,
7. Την εισαγωγή τακτικού διαγνωστικού ελέγχου στους ασυμπτωματικούς εκπαιδευτικούς και μαθητές,
8. Την δημιουργία σαφούς πρωτοκόλλου που θα πρέπει να ακολουθηθεί από τα σχολεία σε περίπτωση εκδήλωσης συμπτωμάτων είτε από μαθητές είτε από δασκάλους-καθηγητές, καθώς και καθορισμό χώρων απομόνωσης μέχρι την απομάκρυνση τους από το χώρο του σχολείου.
Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.