Ο αποκλεισμός από την εκπαίδευση είναι σημάδι κοινωνικής αποσάθρωσης και οπισδοδρόμησης

Πολιτική
07 Φεβ, 2019

Μαθητές σε σχολείο της Καλαμαριάς οδηγήθηκαν σε κατάληψη του σχολείου με αίτημα την αποπομπή 12χρονου συμμαθητή τους με γενετική παρέκκλιση και μαθησιακές δυσκολίες. Εκτός αυτού προέβησαν σε ανάρτηση στην καγκελόπορτα του σχολείου όπου κατονομάζουν τον μαθητή και εξαπολύουν δυσφημιστικές δηλώσεις εναντίον του στα πλαίσια της προσπάθειας να δικαιολογήσουν την άρνησή τους να παραμείνει στο σχολείο και κατηγορώντας τον για σεξουαλική παρενόχληση, επικινδυνότητα και αντικοινωνική συμπεριφορά. Στον αντίποδα, άλλοι μαθητές κάνουν κατάληψη σε απάντηση της κίνησης των συμμαθητών τους με αίτημα την παραμονή του παιδιού στο σχολείο, ενώ οι γονείς του παιδιού καταγγέλλουν ότι το παιδί είναι θύμα ρατσιστικής βίας, διασυρμού του και αδυναμίας του σχολείου να εντάξει και να προσαρμόσει τον μαθητή στο σχολικό περιβάλλον.

Το ΜέΡΑ25 καταδικάζει το απαράδεκτο περιστατικό ρατσιστικής επίθεσης κατά του μαθητή, πολλώ δε μάλλον καθώς πρόκειται για άτομο με διαγνωσμένο σύνδρομο το οποίο με ιατρική γνωμάτευση θεωρείται κατάλληλο για να ενταχθεί σε σχολείο γενικής εκπαίδευσης. Το ΜέΡΑ25 δεν απευθύνει την αποδοκιμασία του στους μαθητές που επιθυμούν την εκδίωξη του συμμαθητή τους, αλλά στους φορείς του εκπαιδευτικού συστήματος οι οποίοι δεν έχουν μεριμνήσει ώστε να παρέχουν στον μαθητή το κατάλληλο υποστηρικτικό περιβάλλον που θα τον βοηθήσει στην ομαλή κοινωνικοποίησή του και ένταξή του στο σχολείο γενικής εκπαίδευσης. Αν και η χώρα μας δεν στερείται ειδικών επιστημόνων, αποφοίτων ειδικής αγωγής και κοινωνικών λειτουργών, το συγκεκριμένο σχολείο, όπως δήλωσε δημοσίως άτομο από την σχολική κοινότητα, στερείται κοινωνικού λειτουργού, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις που είχαν γίνει. Η εγκατάλειψη των παιδιών με αναπηρία που δικαιούνται παράλληλη στήριξη είναι ένα από τα λειτουργικά κενά που πολλάκις έχουν καταγγείλει αιρετοί εκπρόσωποι του κλάδου.

Το κράτος και  όλοι οι φορείς παροχής της εκπαίδευσης οφείλουν σε συμμόρφωση προς τη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, προς το Διεθνές Σύμφωνο για τα οικονομικά και κοινωνικά δικαιώματα, προς την Σύμβαση κατά των διακρίσεων στην Εκπαίδευση και προς την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, να  λαμβάνει τα κατάλληλα νομοθετικά και διοικητικά μέτρα ώστε τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρία να απολαύουν πλήρως των δικαιωμάτων τους μέσα σε συνθήκες ισότιμης μεταχείρισης και πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία με γνώμονα το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού και χωρίς καμία απολύτως διάκριση. Προς τούτο η παιδεία θα πρέπει να έχει ως κύρια αποστολή την πλήρη ανάπτυξη της αυτονομίας του ατόμου με σεβασμό στις δημοκρατικές αρχές της συνύπαρξης, της αλληλεγγύης, του σεβασμού στη διαφορετικότητα και της ανεκτικότητας και με σκοπό την εξάλειψη στερεοτύπων που διαιωνίζουν τον φαύλο κύκλο ιδρυματοποίησης και περιθωριοποίησης των ατόμων  με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες.

Τομέας Δικαιοσύνης & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ΜέΡΑ25

   

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.