Τα 5 πολυδιαφημισμένα, κατασκευασμένα στην Ελλάδα, πλωτά ασθενοφόρα που αγόρασε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έναντι 2.497.500 ευρώ. «Θα καλύψουν τις ανάγκες της νησιωτικής Ελλάδας», «θα τεθούν στις υπηρεσίες των πολιτών απομακρυσμένων περιοχών της χώρας», «με προδιαγραφές που εκπονήθηκαν από στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας» όπως ανακοινώθηκε;
Αυτό που συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα και όχι στον κόσμο της Μητσοτάκης ΑΕ, είναι ότι το σκάφος που παραδόθηκε στη Σκιάθο, και που πολύ μας χαροποίησε ότι κατασκευάστηκε στην Ελλάδα, ωστόσο αδυνατεί να εκπληρώσει με επάρκεια το σκοπό για τον οποίο αγοράστηκε.
Ήδη από τις 18/10, αδυνατεί να ταξιδέψει τόσο με συνθήκες θάλασσας 6 μποφόρ,(μια καθημερινότητα για τα νησιά το μισό χρόνο), όσο και πιθανώς γενικότερα, αφού είναι πολλές οι περιπτώσεις που αντί του ασθενοφόρου του λιμενικού σώματος, τις διακομιδές κάνουν άλλοτε ιδιωτικά σκάφη και άλλοτε ελικόπτερα του πυροσβεστικού σώματος.
Συγκεκριμένα, μόλις από την πρώτη του αποστολή την 24η Οκτωβρίου, με κατάσταση θάλασσας που δεν ξεπερνούσε τα 6 μποφόρ, και η διακομιδή του δεν πραγματοποιήθηκε και με τον Λιμενάρχη Σκιάθου να δηλώνει: «τα 6 μποφόρ αποδείχθηκαν δύσκολος εχθρός, με αποτέλεσμα ο συνοδός γιατρός, λόγω των έντονων κραδασμών, που προκαλούσε ο έντονος κυματισμός και το κούνημα, να τον οδηγήσουν να λάβει την απόφαση της επιστροφής στη βάση, δηλαδή στο Κέντρο Υγείας Σκοπέλου», ΕΝΩ στη συνέχεια στις 27-29 του ίδιου μήνα, πραγματοποιήθηκαν πέντε διακομηδές που έγιναν με ιδιωτικά σκάφη, στις 30/10, “με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής από το λιμάνι της Αλοννήσου, διακομίσθηκε στις 12.15 το μεσημέρι, 65χρονος μετά από έμφραγμα, με το σκάφος “ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ”, ενώ στις 4 το απόγευμα διακομίσθηκαν από το λιμάνι του Αγνώντα Σκοπέλου ένας 87χρονος με ειλεό κι ένας 72χρονος αλλοδαπός με παθολογικό πρόβλημα με το σκάφος «ΜΑΡΙΑΝΝΗ», καθώς έχρηζαν νοσοκομειακής περίθαλψης, φτάσαμε στις 10/12, όπου ασθενής από την Αλόννησο διακομιστηκε με ελικοπτερο του πυροσβεστικού σώματος, αφού το πλωτό ασθενοφόρο ακόμα μια φορά αδυνατούσε να ταξιδέψει.
Ας μας πει ο κύριος Πλακιωτάκης,
1. Ποιες ακριβώς είναι οι προδιαγραφές που εκπονήθηκαν, ποια ακριβώς είναι τα όρια των σκαφών που αγόρασε. Συγκεκριμένα, ας ενημερώσει τον κόσμο που πλήρωσε και τον κόσμο που βασίζεται στη λειτουργία τους, ποιο είναι το ανώτατο όριο θαλασσοταραχής σε μποφόρ, με την οποία αυτά τα σκάφη μπορούν να ταξιδέψουν.
2. Τι προβλέπει το Υπουργείο του για τις μέρες του χρόνου που αυτά τα σκάφη δε μπορούν να χρησιμοποιηθούν;
Ως Τομέας Νησιωτικότητας επανειλημμένα έχουμε εργαστεί και αναδείξει το ζήτημα της Υγείας και της Περίθαλψης στη νησιωτική Ελλάδα, γνωρίζοντας πως οι δομές στην πλειοψηφία τους είναι υποστελεχωμένες έως ανύπαρκτες.
Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποιες από τις προτάσεις μας;
• Άμεση και πλήρη στελέχωση των υπαρχόντων νοσοκομείων με ιατρικό και υγειονομικό προσωπικό
• Δημιουργία νοσοκομείου σε πρωτεύουσες ΕΠΑΡΧΕΙΩΝ που μέχρι σήμερα εξυπηρετούνται αποκλειστικά από κέντρα υγείας
• Στην έδρα του κάθε ΕΠΑΡΧΕΙΟΥ να λειτουργεί πλήρως στελεχωμένο νοσοκομείο (όλων των ειδικοτήτων) ως Νοσοκομείο Αναφοράς των μικρών νησιών που ανήκουν στα συγκεκριμένα ΕΠΑΡΧΕΙΑ.
• Πολυδύναμα Ιατρεία σε μικρά νησιά στελεχωμένα με ιατρούς γενικής ιατρικής οι οποίοι θα παρέχουν την πρωτοβάθμια περίθαλψη
• Δημιουργία Πλωτών Πολυιατρείων Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης Συνεχούς Παρουσίας στα μικρά νησιά στα πλαίσια της ιατρικής πρόληψης ( υψηλών προδιαγραφών και ικανών να ανταποκριθούν σε δύσκολες καιρικές συνθήκες) αλλά και λειτουργία μονάδας Ψυχικής Υγείας
• Θεσμοθέτηση ως κινήτρου για την άμεση κάλυψη όλων των κενών θέσεων από γιατρούς σε όλες τις δομές υγείας των σαράντα (40) περίπου μικρών νησιών μας πληθυσμού κάτω των 2.000 κατοίκων, ενός «επιδόματος παραμεθορίου» προκειμένου να υπάρχει το αντίστοιχο ενδιαφέρον από τους γιατρούς για την κάλυψή τους.
Τομέας Νησιωτικότητας ΜέΡΑ25
Υγιή, βιώσιμα και αυτάρκη νησιά 365 μέρες τον χρόνο!
Νησιώτες – ενεργοί πολίτες 365 μέρες τον χρόνο!
Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.