Νομοσχέδιο Παιδείας: Το τελευταίο που χρειάζεται η χώρα είναι μια επανάληψη του 1950

Πολιτική
03 Ιούν, 2020

Η Ελληνική Κυβέρνηση του 2020 φέρεται πεπεισμένη ότι η πολιτική της για την Παιδεία πρέπει να εμπνέεται απ’ τις αρχές και τις αξίες του 1950: τιμωρητική κουλτούρα, επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, των αποβολών ως τιμωρητικού εργαλείου, της βάσης του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια και της λεγόμενης “αριστείας” για λίγους και εκλεκτούς προνομιούχους -μέσω των πρότυπων σχολείων- είναι η απάντηση της Υπουργού Παδείας κ. Κεραμέως στα αιτήματα της εποχής μας.

Μπολιαζόμενα με τη «δεξιά ορθοδοξία» για την περιβόητη αγορά που παρεμβαίνει και εδώ με τα αόρατα χέρια της και οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες με την ενίσχυση της παραπαιδείας και την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, έχουμε ένα τοξικό-ταξικό κοκτέϊλ που αναπολεί τις σκοτεινές εποχές της κ. Διαμαντοπούλου και παίρνει την σκυτάλη της μνημονιακής μετάλλαξης της εκπαίδευσης από τον κ. Γαβρόγλου.

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας δεν αναβαθμίζει το δημόσιο σχολείο όπως λέει ο τίτλος του, αντιθέτως το υποβαθμίζει με κάθε μέσο και κάθε τρόπο υπηρετώντας μία προς μία τις αναχρονιστικές, αυταρχικές και ταξικές ιδεοληψίες της ΝΔ και τα συμφέροντα της παρασιτικής ολιγαρχίας.

Πιο συγκεκριμένα:

Ταξικότητα, πανταχού παρούσα στο Νομοσχέδιο, τόσο με το όριο των 17 ετών στα ΕΠΑΛ που σπρώχνει τους μεγαλύτερους στα ιδιωτικά ΙΕΚ, όσο και με την επαναφορά της αποτυχημένης τράπεζας θεμάτων και τις διαρκείς εξετάσεις, οι ιδιώτες ήδη τρίβουν τα χέρια τους τη στιγμή που οι ανισότητες διευρύνονται σε μια χώρα που βιώνει ήδη 10 χρόνια μνημονιακών πολιτικών.

Αυταρχισμός, τόσο με την υποτιθέμενη αξιολόγηση που απλώς και μόνο θα δίνει ένα λαμπρό πεδίο για αυθαιρεσίες και τιμωρητικές λογικές, όσο και με την εκδικητική αντιμετώπιση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών τους οποίους ούτως ή άλλως η πολιτεία αντιμετωπίζει καθαρά εκμεταλλευτικά, η ΝΔ δίνει το στίγμα της για την εκπαίδευση στη χώρα. Ο ρεβανσισμός της δεν σταματάει εκεί μιας και εξαιρεί εντελώς τους φοιτητές από τις αποφάσεις των τμημάτων τους, τη στιγμή που αυτοί θα έπρεπε να έχουν τον πρώτο λόγο σε αυτά.

Αναχρονιστικές-συντηρητικές ιδεοληψίες, σχεδόν ολόκληρο το νομοσχέδιο διαπνέεται από μια βαθιά βουτιά στο παρελθόν, είμαστε πραγματικά τυχεροί που δεν επανέρχονται και οι σχολικές ποδιές.

Το νομοσχέδιο αυτό στο οποίο εύλογα αντιδράει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να προχωρήσει και ψηφισθεί. Αποσύρετε το τώρα κ. Κεραμέως. Το τελευταίο που χρειάζεται η χώρα στο σχεδιασμό του μέλλοντός της, είναι μια επανάληψη του 1950 σαν φάρσα.

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.