ΜέΡΑ 25 Δωδεκανήσου: Ποιος θα λογοδοτήσει για την εν ψυχρώ οικονομική εκτέλεση ιδιοκτητών και οδηγών Ταξί;

Ανακοινώσεις ΜέΡΑ25
03 Μαρ, 2021

Τις  επιπτώσεις  της πανδημίας και κυρίως την αναλγησία της κυβέρνησης, βιώνουν με το χειρότερο τρόπο, οι ιδιοκτήτες  αλλά και οδηγοί Ταξί στη Ρόδο και τα άλλα νησιά του νομού Δωδεκανήσου.

Η κυβέρνηση τους αντιμετώπισε ως  επιχειρηματίες και όχι ως αυτοπασχολούμενους και τους «έστησε» στο εκτελεστικό απόσπασμα. Μόνο  800 ευρώ  πήραν το 2020,  με την πρώτη δέσμη μέτρων της κυβέρνησης . Από τότε μέχρι σήμερα μένουν αβοήθητοι, χωρίς ουδεμία πραγματική οικονομική στήριξη από το κράτος. 

Και  δεν ευσταθεί το επιχείρημα της κυβέρνησης περί  συμμετοχής τους στα προγράμματα  «Επιστρεπτέα Προκαταβολή». Δεν  κατόρθωσαν να συμμετάσχουν, ούτε στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4 εξαιτίας του τρόπου  υπολογισμού των εισοδημάτων τους παρότι αυτά ήταν αυξημένα και θα δικαιολογούσαν την έγκριση των αιτήσεων.  Δεν είχε  δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα δηλαδή, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών  γιατί  «τυχεροί» στάθηκαν  μόνο 40 από τους 400. Οι περισσότεροι δηλαδή, ούτε «δανεικά» μπόρεσαν να πάρουν για να καλύψουν ασφαλιστικές δανειακές και φορολογικές υποχρεώσεις να επιβιώσουν και να καλύψουν και τις φθορές των οχημάτων τους.

Υπήρξαν και μέρες που αρκετοί ταξιτζήδες επέστρεφαν άσεφτοι δηλαδή χωρίς ευρώ στο σπίτι τους. Στην καλύτερη περίπτωση εισέπρατταν από 7 εως 12 ευρώ για μεροκάματο. Και αυτό αφού αναγκάζονταν να περιμένουν μέχρι και τέσσερις ώρες, στις πιάτσες του νησιού για ένα πελάτη. Και αυτό την ημέρα, γιατί τη νύχτα που το μεροκάματο είναι κάπως καλύτερο σε φυσιολογικές συνθήκες δεν κυκλοφορούν πολλά ταξί.

Ελάχιστα οχήματα, είναι σε κυκλοφορία  τις βραδινές ώρες και αυτά για την μεταφορά των εργαζομένων και ασθενών. 

Επειδή δεν υπάρχει δουλειά το χειμώνα, κυκλοφορούν στη Ρόδο λιγότερα από 100 ταξί. Αυτό σημαίνει πως οι υπόλοιποι 300 ιδιοκτήτες ταξί είναι άνεργοι και χωρίς εισοδήματα αφού η  κυβέρνηση εκτιμά πως δεν χρειάζονται οικονομική ενίσχυση.

Αλλά δεν είναι μόνο οι ιδιοκτήτες  των Ταξί. Σε πολύ χειρότερη θέση είναι ο οδηγοί που απασχολούν κυρίως τη θερινή περίοδο. Οι άνθρωποι δούλεψαν λίγους μήνες το καλοκαίρι και δεν κατάφεραν, να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα ένσημα, για να επιδοτηθούν από τον ΟΑΕΔ. 

Παρά τις εκκλήσεις της διοίκησης του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί  οι οδηγοί που απασχολούν μέχρι και σήμερα, δεν έχουν χαρακτηριστεί ως εποχικοί εργαζόμενοι. Έτσι για αυτούς ο ΟΑΕΔ απαιτεί να έχουν 175 ένσημα και όχι 80 όπως οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία. 

Εξαιτίας της αναλγησίας και της κοροϊδίας  της κυβέρνησης και των στελεχών της, ιδιοκτήτες και οδηγοί Ταξί καταδικάστηκαν σε φτώχεια.

Τι έγινε η περίφημη στήριξη από τα ευρωπαϊκά προγράμματα και οι πόροι που θα εισέρρεαν  μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021  που τόσο διαφήμισε η κυβέρνηση;  Γιατί εξαιρέθηκε ένας ολόκληρος κλάδος από τα μέτρα στήριξης ; Γιατί δεν θέλησαν στην κυβέρνηση  να καταλάβουν πως οι ταξιτζήδες είναι αυτοπασχολούμενοι και ως εκ τούτου πρέπει να έχουν ανάλογη οικονομική στήριξη με τους υπολοίπους; Γιατί έμειναν στα λόγια που δίνονται κατά καιρούς στον Σύνδεσμο για στήριξη;

Εμείς στηρίζουμε τον αγώνα τον οποίο  δίνουν οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί Ταξί που έφθασαν στο σημείο να κάνουν αύριο στάση εργασίας και  πορεία διαμαρτυρίας προς την Εφορία. Τους στηρίζουμε γιατί πρέπει να έχουν και αυτοί δικαίωμα στην επιβίωση.  

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο