Όπως και στον πόλεμο έτσι και στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση -ειδικά όταν αυτή γίνεται από πολιτικούς- δεν μπορεί να λάβει χώρα χωρίς προεργασία. Ενώ όταν αυτή στρέφεται κιόλας εναντίον των δασκάλων, τότε δεν συνιστά καν μεταρρύθμιση αλλά απορρύθμιση. Η κ. Κεραμέως και η ΝΔ που έχουν κάνει σημαία την αριστεία, φαίνεται πως μόνο από φιλοδοξία να χαρακτηριστούν ως άριστοι δεν διακατέχονται μιας και στο ζήτημα του πως πραγματοποιείται μια μεταρρύθμιση δεν φαίνεται να τους συγκινεί.
Η Κυβέρνηση νομοθετεί για συγκεκριμένα συμφέροντα και οδηγείται σε ένα αυταρχικό κράτος της ΕΡΕ με αναχρονιστικές και τιμωρητικές διατάξεις σαν την “διαγωγή”. Η έφεση στον αυταρχισμό καταδεικνύεται σε ολόκληρο το νομοσχέδιο μιας και τα περισσότερα που ρυθμίζονται θα υλοποιούνται με υπουργικές αποφάσεις. Για εμάς στο ΜέΡΑ25 όσα περισσότερα περνούν στην εκπαιδευτική διαδικασία από υπουργικές αποφάσεις τόσο το χειρότερο για την μόρφωση.
Η κ. Υπουργός λοιπόν βαθμολογείται κάτω από τη βάση στο νομοσχέδιο, αν ο κ. Μητσοτάκης δεν θέλει να μείνει στην ιστορία ως ο Πρωθυπουργός εκείνος κατά τη διάρκεια της θητείας του οποίου θα εφαρμοστεί μια τέτοια αντεκπαιδευτική απορρύθμιση, να αποσύρει τώρα αυτό το νομοσχέδιο. Είναι προφανές άλλωστε πως η κ. Κεραμέως δεν θα το κάνει παρά την αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Εμείς στο ΜέΡΑ25 οραματιζόμαστε μία Πολιτεία όπου ο Υπουργός δεν μεταρρυθμίζει το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά η δημόσια εκπαίδευση μεταρρυθμίζεται σε πραγματικό χρόνο συνεχώς ως κτήμα της κοινωνίας. Με ένα Εθνικό Μορφωτικό Συμβούλιο που θα αποτελείται από κληρωτούς εκπαιδευτικούς και πολίτες, αλλά και ορισμένους διορισμένους “σοφούς” από τα πολιτικά κόμματα (το 1/3 του συνόλου). Ένα σώμα στο οποίο θα γίνεται όλη εκείνη η απαραίτητη προεργασία για την εκπαιδευτική διαδικασία στη χώρα και στο οποίο θα λαμβάνουν μέρος εκπρόσωποι από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Γιατί στην Αρχαία Αθήνα ας πούμε, οι οπαδοί της αριστοκρατίας δεν πάσχιζαν για την αριστεία, αλλά για τα προνόμια των ολίγων, έτσι όπως κάνει και η κ. Υπουργός, συγχέοντας την παραδοσιακή “εξετασιομανία” με την πρόοδο. Δημιουργούνται πειραματικά σχολεία τα οποία θα είναι επιλεκτικά, μιας και το εκπαιδευτικό πείραμα απαιτεί τυχαία δείγματα, όχι εξετάσεις εισαγωγής! Ενώ παραβλέπεται ακόμα ο μηδενικός στατιστικός συσχετισμός των υποτίθεται άριστων αποφοίτων με την παραπέρα πορεία του επαγγελματικού τους βίου.
Όλος ο σύγχρονος κόσμος πλέον αντιτίθεται στην εξετασιομανία και η ΝΔ το φέρνει εδώ ως κάτι νέο, ως μια μεταρρύθμιση. Όμως η ιδεοληψία της αυτή οδηγεί σε μια διττή διαδικασία: από τη μία ενισχύονται τα ψυχοκτόνα φροντιστήρια οπότε και η “επιλογή” γίνεται με βάση την οικονομική και κοινωνική επιφάνεια των γονέων που με αυτό τον τρόπο καταστρέφουν τις ψυχές των παιδιών τους και από την άλλη κατακερματίζεται το εκπαιδευτικό σύστημα και αντανακλά μια νέα ταξική διάρθρωση στη χώρα. Με μία άρχουσα τάξη που αν δεν στείλει τα παιδιά της στο ιδιωτικό τα στέλνει πλέον στο εξωτερικό ακόμα κι απ΄ το σχολικό επίπεδο, ενώ και το δημόσιο σχολείο διαχωρίζεται σε “επιλεκτικό” και μη. Ο σκοπός της Κυβέρνησης λοιπόν είναι τόσο ο κατακερματισμός, αλλά πάντα και το κλείσιμο του ματιού σε κάποιο συμφέρον κάποιου “σχολάρχη”.
Με το νομοσχέδιο ακόμα αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις, αλήθεια αυτό θα γίνει και για τα ιδιωτικά σχολεία της ολιγαρχίας; Ενώ μπαίνουν και τα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο τη στιγμή που ούτε στο σχολείο διδάσκονται καλά καλά στα παιδιά. Ακόμα η ΝΔ δεν θα μπορούσε να μην συνεχίζει με την ιδεοληψία της για την τιμωρητική αξιολόγηση -μιας και παρέλαβε και από τον κ. Γαβρόγλου και όχι μόνο σχετική “προεργασία”-, για μας στο ΜέΡΑ25 οποιαδήποτε ποσοτική μέτρηση ποιοτικών αξιών είναι συνιστά την μεγαλύτερη απειλή για το εκπαιδευτικό σύστημα.
Μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση κόντρα στους δασκάλους δεν γίνεται γιατί αυτοί είναι που κάνουν την μεταρρύθμιση στην μορφωτική διαδικασία. Μια κοινωνία όπου οι βάσεις εισαγωγής για τα σώματα ασφαλείας είναι ψηλότερες από ότι για την εκπαιδευτική ακαδημία βρίσκεται σε κρίση, όχι επειδή δεν θέλουμε οι άνθρωποι των σωμάτων ασφαλείας να έχουν ιδανικά και διδακτορικό, αλλά επειδή αρκετοί επιλέγουν τέτοιες σίγουρες επαγγελματικές λύσεις από τον Γολγοθά των αναπληρωτών φερ’ ειπείν καθηγητών οι οποίοι ακόμα δεν έχουν διορισθεί και η πολιτεία θα τους τιμωρεί κιόλας που τους στέλνει τελευταία στιγμή στα ακριτικά και αρνούνται να πάνε.
Τέλος όσον αφορά την κοινωνιολογία, η Κυβέρνηση διαπνέεται από ένα ιδεολόγημα που εκπορεύεται ακόμα από την εποχή της Θάτσερ, όταν ήθελε να κλείσει τις σχολές κοινωνιολογίας επειδή αμφισβητούσε την ύπαρξη του κοινωνικού συμφέροντος μιας και όλα είναι ατομικός ωφελιμισμός!
Η ΝΔ με την εξετασιομανία που εισάγει στο νομοσχέδιο οδηγεί στον κοινωνικό αποκλεισμό γνωρίζοντας πολύ καλά ότι οι έχοντες δεν αποκλείονται μιας και έχουν την δυνατότητα σε περίπτωση αποτυχίας στις εξετάσεις να στείλουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό, αποκλείουν λοιπόν συνειδητά και ταξικά την εργατική τάξη. Αλήθεια τι ποσοστό της άρχουσα τάξης στέλνει τα παιδιά της στο εξωτερικό; Ένα πολιτικό σύστημα λοιπόν του οποίου οι ιθύνοντες έχουν πάρει διαζύγιο από την δημόσια εθνική εκπαίδευση δεν δικαιούται να κάνει εκπαιδευτική μεταρρύθμιση γιατί αυτή θα είναι πάντα εξ ορισμού ολιγαρχική.
Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.