Γιάνης Βαρουφάκης: Απαξίωση, Σπάσιμο, Ιδιωτικοποίηση δημόσιων υποδομών η θανάσιμη πολιτική σας

Ανακοινώσεις ΜέΡΑ25
07 Μαρ, 2023

Ξεκινώ με τα βαθιά συλλυπητήρια εκ μέρους όλου του ΜέΡΑ25 στις οικογένειες, τους φίλους, τις κοινωνίες, τις κοινότητες, σε όλους μας που χάσαμε τόσους ανθρώπους.

Εμείς στο ΜέΡΑ25, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν χρειαζόμαστε καμία απολύτως επιτροπή να μας πει τι έφταιξε.

Οι Βουλευτές μας, Κρίτων Αρσένης και Κλέων Γρηγοριάδης, παρουσίασαν το πόρισμα του τι έφταιξε πριν συμβεί η τραγωδία. Την 21η Μαρτίου του 2022 από αυτό το Βήμα ο Κρίτων Αρσένης σάς καλούσε, σας εκλιπαρούσε και χρησιμοποιούσε τα λόγια: «Σας ζητώ να προστατεύσετε τους εργαζόμενους και τους επιβάτες των σιδηροδρόμων μας». Τρεις μήνες μετά ο Κλέων Γρηγοριάδης -από τα Πρακτικά της Βουλής διαβάζω- είπε τα εξής: «Κλιμάκιο του ΜέΡΑ25 επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο της ΣΤΑΣΥ στα Σεπόλια». Το γνωρίζω γιατί ήμουν και εγώ σε αυτό το κλιμάκιο. Συνεχίζει ο Κλέων: «Εκεί ξέρετε τι μάθαμε; Μάθαμε ότι τριάντα εργαζόμενοι είναι υπεύθυνοι για ολόκληρη τη Γραμμή 2, Ανθούπολη-Ελληνικό, και τη Γραμμή 3 από τη Νίκαια μέχρι Δουκίσσης Πλακεντίας. Από εξήντα τέσσερις που ήταν οι εργαζόμενοι έμειναν τριάντα. Όχι μόνο είναι υποστελεχωμένοι, αλλά τους λείπουν και εργαλεία. Όποιο χαλάσει δεν αντικαθίστανται και οι εργαζόμενοι συντηρητές αναγκάζονται να φτιάξουν πατέντες». Συνέχισε ο Κλέωνας: «Οι άνθρωποι αυτοί κατά παράβαση κάθε εργατικής νομοθεσίας εργάζονται επτά συνεχόμενες ημέρες. Τους έχουν μείνει μόνο δύο οχήματα ελαφράς συντήρησης. Τώρα και αυτά παροπλίστηκαν. Αργά ή γρήγορα αυτός ο μεσαίωνας, αυτή η γαλέρα θα έχει αντίκτυπο σε ατύχημα. Και τότε, όπως με το πόρισμα για τον εργοδηγό Πέτρο Γιάμαλη που σκοτώθηκε από μια τέτοια λοκομοτίβα και δεν έχει βγει ακόμα επτά μήνες τώρα…» -αυτά τα έλεγε ο Κλέωνας την 21η Ιουνίου του 2022- «…το πόρισμα που θα βγει θα λέει ότι αυτοί οι δύσμοιροι τριάντα φταίνε που σκοτώθηκε επιβατικό κοινό. Έτσι κάνετε πάντα, διχασμό και αυτοματισμό».

Τρεις εβδομάδες μετά, στις 8 Ιουλίου του 2022, ο Κρίτων Αρσένης από αυτό το Βήμα είπε τα εξής: «Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που ο σιδηρόδρομος πουλήθηκε για ποσό μικρότερο εκείνου που η σύμβαση μάς υποχρεώνει να υπηρετούμε την εταιρεία ετησίως». Να σας θυμίσω ότι 45 εκατομμύρια ευρώ έδωσαν οι Ιταλοί, και 50 εκατομμύρια ευρώ τους δίνουμε κάθε χρόνο για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Συνέχισε την ογδόη Ιουλίου του 2022 ο Κρίτων Αρσένης: «Και μάλιστα με μια σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ που ακόμα δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα. Είναι πλήρης η συνεργασία σας, Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ, εις βάρος του σιδηροδρόμου που θα έπρεπε να είναι η αιχμή του δόρατος των δημόσιων επενδύσεων, γιατί το τρένο είναι το μοναδικό κλιματικά φιλικό και ασφαλές μέσο που μπορούμε να έχουμε».

Τέλος, την 28η Σεπτεμβρίου του 2022 από αυτό το Βήμα ο Κρίτων Αρσένης σάς έλεγε συγκεκριμένα: «Η γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι μια απολύτως ανασφαλής γραμμή και για τους εργαζόμενους και για τους επιβάτες. Όσον αφορά τα ατυχήματα έχουν όνομα, ονομάζονται: ιδιωτικοποίηση πάση θυσία».

Εάν μπορούσαν να το ξέρουν οι Βουλευτές του ΜέΡΑ25, σίγουρα μπορούσατε να το ξέρετε και εσείς, όλα τα μνημονιακά κόμματα. Όλοι συνένοχοι. Λέτε ότι μας βγάλατε από τα μνημόνια και ότι τώρα είμαστε νοικοκύρηδες στον τόπο μας. Τότε γιατί δεν κάνετε προσλήψεις; Τότε γιατί αφήνετε τους ανθρώπους της ΣΤΑΣΥ στα μηχανοστάσια μόνους τους χωρίς συναδέλφους ικανούς σε αριθμό και σε ποιότητα να κάνουν τη δουλειά που είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο να κάνουν; Η Τρόικα σάς λέει «τζιζ», να μην κάνετε προσλήψεις; Μόνο χιλιάδες αστυνομικούς και λιμενικούς και εξακοσάρια επιδομάτων καταστολής σάς αφήνουν να ξοδεύετε ή μόνοι σας εγκληματείτε χωρίς τη βοήθεια της Τρόικας; Η απάντηση λίγο μας ενδιαφέρει. Εμείς ξέρουμε τον ένοχο, όπως τον ξέρει ο ελληνικός λαός. Ένοχος είναι το τρίπτυχο: απαξίωση του δημόσιου δικτύου, απαξίωση-σπάσιμο του δημόσιου δικτύου και ιδιωτικοποίηση των κομματιών που έχουν μείνει.

Το αποτέλεσμα στην καλύτερη περίπτωση είναι η λεηλασία, στη χειρότερη είναι ο θάνατος, ιδίως όταν γίνεται σε μια χώρα με «κυβερνήσεις Quisling», παραδομένοι στους κατακτητές των δανειστών.

Θα είμαι ξεκάθαρος, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Το 2015 συγκεκριμένοι Τροϊκανοί και θα αναφερθώ στον κ. Τόμας Βίζερ και στον κ. Ντέκλαν Κόστελο -γιατί εμείς μιλάμε με ονόματα από αυτό το Βήμα της Βουλής- ήρθαν και μου ξεκαθάρισαν: «Αφήστε τα πολλά πολλά περί διαπραγμάτευσης. Τα αεροδρόμιά σας θα τα πάρει η FRAPORT, το λιμάνι θα το πάρει η COSCO και το τρένο θα το δώσουμε στους Ιταλούς της FS»». Ήταν αποφασισμένο. Τα είχαν πει και σε εσάς όταν ήσασταν ακόμα κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Γιατί έτσι γίνεται, χώρας πεσούσης πάσα κρατική ξένη εταιρεία ξυλεύεται, γιατί και η FRAPORT είναι κρατική και η COSCO και η FS είναι κρατικές. Έγινε επανακρατικοποίηση του ΟΣΕ από λάθος κράτος.

Και όταν τους έλεγα, μα, η FS είναι πτωχευμένη, ανήκει ολοκληρωτικά -το ξέρετε αυτό; Το ξέρετε- στο Υπουργείο Οικονομικών της Ιταλίας και δεν έχει φράγκο να βάλει στην αναβάθμιση των τρένων μας, ξέρετε τι μου λέγανε; Μου λέγανε: «Δεν πειράζει. Πρέπει να δώσουμε και εμείς κάτι στους Ιταλούς για να συμφωνήσουν», με την τρόικα, όχι με τον ελληνικό λαό. Εκεί μας καταντήσατε εσείς του «Βάστα Γερούν» σε αυτό το Κοινοβούλιο από τότε μέχρι σήμερα.

Και τώρα έχουμε το ανεκδιήγητο δίδυμο Κυριάκος-Ούρσουλα. Διαβάζω από tweet του Πρωθυπουργού σας -να τον χαίρεστε: «Θα ζητήσω», λέει, «αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, ώστε να αποκτήσουμε επιτέλους σύγχρονα τρένα και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση, προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο».

Ουσιαστικά, τι λέτε; Λέτε «ναι» στους ψευτοτεχνοκράτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά «όχι», να μην έρθει η επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου εδώ που κάνει την έρευνα για την ποιότητα της δημοκρατίας, για τις υποκλοπές και για τη δημοσιογραφία. Λέτε «ναι» στην τρόικα για τη διάλυση του τρένου, αλλά «όχι» για να μπει φρένο στους εφοπλιστές σας που μετακινούν το πετρέλαιο του Πούτιν. Εσείς «μένετε Ευρώπη» μόνο όταν ο στόχος σας είναι η φτωχοποίηση του ελληνικού λαού και λέτε «όχι» στην Ευρώπη, όταν θίγονται τα συμφέροντα των ολιγαρχών.

Και ξάφνου δηλαδή τι; Η πιο αποτυχημένη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ήταν προηγουμένως αποτυχημένη Υπουργός Άμυνας της κ. Μέρκελ, η κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ζήλεψε και αυτή, ήθελε και αυτή να βγάλει ένα tweet και λέει: «Σήμερα συζητήσαμε με τον Πρωθυπουργό Μητσοτάκη επιπλέον τεχνική βοήθεια που θα προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση στην Ελλάδα για να εκσυγχρονιστούν τα τρένα και να βελτιωθεί η ασφάλειά τους». Δηλαδή ποιους ακριβώς θα στείλει; Εκείνους που μας επέβαλαν το σπάσιμο του ΟΣΕ και έφεραν την τραγωδία; Ποιοι θα τους στείλουν; Η ίδια Κομισιόν που ως κομμάτι της τρόικας επέβαλε στον ΣΥΡΙΖΑ την παράδοση των αμαξοστοιχιών στην πτωχευμένη FS, η οποία μας κουβάλησε εδώ μετά συρμούς τριανταπενταετίας που απαγορεύονται να χρησιμοποιηθούν στην υπόλοιπη Ευρώπη;

Αγαπητή Ούρσουλα, δεν θα πάρουμε. Και μια συμβουλή: Όταν μιλάς στους Έλληνες, στον ελληνικό λαό για τεχνική βοήθεια, θυμίζεις τους Αμερικανούς ιθύνοντες που υπόσχονται να φέρουν τη δημοκρατία στο Ιράκ. Ανατριχιάζουμε.

Κάποιοι ρωτούν -και ορισμένοι καλοπροαίρετα- γιατί εμείς στο ΜέΡΑ25 λέμε ότι το σπάσιμο των δικτύων που παρέχουν δημόσια αγαθά είτε πρόκειται για τη ΔΕΗ είτε πρόκειται για τον ΟΣΕ και το νερό -καλή ώρα- και κατόπιν η ιδιωτικοποίησή τους είναι έγκλημα; Για τέσσερις λόγους, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι:

Πρώτον, χάνεται όλη η συσσωρευμένη εμπειρία που έχει ένα ενιαίο σύστημα. Όπως τότε, το 2010, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με προεξάρχοντα τον Υπουργό Δημήτρη Ρέππα τσεκούριασε τον σιδηρόδρομο και ώθησε πλήθος προσωπικού είτε στην αποχώρηση είτε στην μετάταξη. Έφυγε το 60% του προσωπικού.

Δεύτερον, γιατί χάνονται οι συνέργειες και αποσυντονίζεται το σύστημα. Όταν έχεις μία εταιρεία η οποία σχεδιάζει την αμαξοστοιχία -και μάλιστα φέρνει και μία μεταχειρισμένη- και μια άλλη εταιρεία που υποτίθεται ότι αναβαθμίζει τις ράγες, δεν συντονίζονται μεταξύ τους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κοιτάξτε την υφήλιο. Πού υπάρχουν σοβαρά τρένα; Πού έχουν χτιστεί υπερσύγχρονα, ασφαλή τρένα; Σε ποιες χώρες; Τρεις είναι οι χώρες: η Γαλλία, η Ιαπωνία και η Κίνα. Πουθενά αλλού επί της ουσίας. Και στις τρεις αυτές χώρες το υπερσύγχρονο δίκτυο που είναι ασφαλές και με ταχύτητες άνω των 300 χιλιομέτρων την ώρα χρειάστηκε εταιρείες οι οποίες σχεδίασαν, κατασκεύασαν τόσο τις ράγες, όσο και τις αμαξοστοιχίες. Ένα ενιαίο σύστημα. Κανένα ιδιωτικό, κατακερματισμένο σύστημα δεν μπορεί να πετύχει κάτι τέτοιο. Και εκεί που έσπασε το καλό σύστημα που χτίστηκε, όπως στη Γαλλία και στην Ιαπωνία -όπου εκεί έσπασε για λόγους νεοφιλελεύθερους, για λόγους Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Γαλλία και στην Ιαπωνία – έμειναν πίσω σε σχέση με το κινεζικό.

Ο τρίτος λόγος είναι ότι, όταν σπας ένα δίκτυο ενός δημόσιου αγαθού και βάζεις μέσα εταιρείες στο πλαίσιο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, ξεκινάνε αμέσως -με μαθηματική ακρίβεια- εσωτερικές έριδες εντός της κοινοπραξίας. Πάρτε για παράδειγμα τον τσακωμό μεταξύ της ΑΚΤΩΡ του Μπόμπολα τότε και της ALSTOM. Δεν μιλιόντουσαν οι της ίδιας κοινοπραξίας. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του σπασίματος και της ιδιωτικοποίησης.

Και τέλος, ιδιωτικοποιείς ένα δημόσιο αγαθό, το οποίο είναι δημόσιο ακόμα και μετά την ιδιωτικοποίηση στον βαθμό που υπάρχουν οι λεγόμενες «εξωτερικότητες», δηλαδή κάθε επιβάτης που ανεβαίνει σε ένα τρένο βοηθάει στην αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου. Αυτό είναι ένα κοινωνικό όφελος το οποίο εσείς δεν το μετράτε όταν αντιμετωπίζετε τον σιδηρόδρομο ως διαφορετική αγορά από τον αυτοκινητόδρομο. Και έτσι, πέφτετε στο έλεος συμπράξεων μεταξύ μαφιόζικων μεγαλοτραπεζιτών όπως η Goldman Sachs -θυμάστε τα διόδια που πουλήθηκαν επί Σημίτη;- και με τους ολιγάρχες των αυτοκινητοδρόμων, των διοδίων. Δηλαδή, με άλλα λόγια, ΤΕΡΝΑ από τη μια μεριά, ΑΚΤΩΡ από την άλλη, J.P. Morgan και Goldman Sachs είναι τα κοράκια τα οποία ουσιαστικά δημιουργούν συνθήκες λεηλασίας του δημόσιου αγαθού, το οποίο είναι οι μεταφορές. Όχι μόνο ο σιδηρόδρομος, αλλά και ο αυτοκινητόδρομος.

Κυρίες και κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, σε αυτή τη θλιβερή ημέρα εμείς θλιβόμαστε ακόμα πιο πολύ επειδή έχουμε μια κυβέρνηση που δεν την ενδιαφέρει η αλήθεια. Την ενδιαφέρει μόνο η συγκάλυψη μέσω κούφιων επιτροπών. Είναι δυνατόν να διορίσατε εσείς με το «έτσι θέλω» μια τριμελή επιτροπή, στην οποία μάλιστα βάλατε τον άνθρωπο στον οποίο εσείς είχατε δώσει την εντολή να σπάσει και να ιδιωτικοποιήσει τον ΟΣΕ; Ο λύκος να φυλάει τα πρόβατα;

Από τη μια μεριά, κούφιες επιτροπές για τη συγκάλυψη και στυγνή καταστολή στους δρόμους και στις πλατείες. Προχτές μανιασμένοι «Δελτάδες» σας έπεφταν με τα μηχανάκια τους πάνω σε τέσσερις-πέντε δικηγόρους της Εναλλακτικής Κίνησης Δικηγόρων. Λυσσασμένα ΜΑΤ χτυπούσαν το δικό μας μπλοκ και είμαι σίγουρος και άλλα μπλοκ. Ναι, είναι αλήθεια. Μια βροχή σας σώζει, αλλά αυτή δεν θα είναι η βροχή των χημικών σας.

Η απόδειξη ότι δεν σας ενδιαφέρει η αλήθεια; Μέσα σε αυτό το πένθος, μέσα σ’ αυτό το θανατικό εφαρμόζετε σήμερα εδώ, στο Κοινοβούλιο, το ίδιο τρίπτυχο της καταστροφής: Απαξίωση του δημόσιου, σπάσιμο του δημόσιου δικτύου και ιδιωτικοποίηση των κομματιών του.

Το κάνετε στο νερό. Τολμάτε να φέρνετε νομοσχέδιο που δίνει, λέει, στη ΡΑΕ τη ρύθμιση της αγοράς του νερού; Έχετε γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων σας ακόμα και το αστικό κράτος, ακόμα και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Επιμένετε, το νερό στους ιδιώτες. Λες και δεν ξέρουμε ότι όπου έχει ιδιωτικοποιηθεί το νερό, η αποτυχία και η καταστροφή είναι δεδομένη. Ρωτήστε τους κατοίκους του Βερολίνου που αναγκάστηκαν να επιμείνουν στην επανεθνικοποίησή του.

Και δεν είναι μόνο το νερό. Το κάνετε -δεν ντρέπεστε λιγάκι! Δεν ντρέπεστε λιγάκι!- με την περίθαλψη των παιδιών με καρκίνο; Μέσα σε αυτό το κλίμα μεταφέρετε στο Μαριάννα Βαρδινογιάννη-Ελπίδα το τμήμα παιδιατρικής αιματολογίας-ογκολογίας; Τη μονάδα μεταμόσχευσης μυελού των οστών από το Γενικό Νοσοκομείο Παίδων και το ογκολογικό τμήμα από το Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐας Κυριακού; Ό,τι κάνατε με τη ΔΕΗ, ό,τι κάνατε με τον ΟΣΕ, ό,τι κάνατε με το νερό, όλα τα σφάζετε, όλα τα μαχαιρώνετε. Όλα για τα αφεντικά σας.

Από την άλλη, δεν έχουμε Αξιωματική Αντιπολίτευση. Εσείς του ΣΥΡΙΖΑ κάθεστε και επικεντρώνεστε -και εσείς δεν ντρέπεστε λιγάκι!- για το ποιος σταθμάρχης ήταν ο καλός, ο δικός σας ή ο δικός τους. Τίποτα το καινούριο βέβαια, γιατί αγκαλιασμένοι με τη Νέα Δημοκρατία ψηφίσατε το τρίτο και το τέταρτο μνημόνιο, έτσι; Και όπως τώρα, αυτά τα τριάμισι χρόνια αυτής της κοινοβουλευτικής περιόδου, μαζί τους δώσατε το Ελληνικό στον Λάτση, τα ναυπηγεία, τις Σκουριές, το τρένο.

Δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό. Όπως αναστήσατε εκείνο το βράδυ του δημοψηφίσματος την Νέα Δημοκρατία, ονομάζοντας αυταπάτες όλα αυτά που σήμερα οι πολίτες εκεί έξω έχουν καταλάβει ότι όχι μόνο δεν είναι αυταπάτες, αλλά είναι προαπαιτούμενα για μια βιώσιμη χώρα.

Εκπαραθύρωση των funds από την Ελλάδα. Κατάργηση του ΗΡΑΚΛΗ και του Χρηματιστηρίου Ενέργειας. Επανεθνικοποίηση και άμεση κοινωνικοποίηση της ΔΕΗ, του νερού, των τρένων, της υγείας.

Έστω και τώρα, κύριε Τζανακόπουλε, που σας βλέπω εδώ, θα ζητήσετε ένα συγγνώμη για την ιδιωτικοποίηση των τρένων;

Θα ζητήσετε ένα συγγνώμη, έστω στη βάση ότι υποκύψατε στην τρόικα; Πείτε το έμπρακτα. Και ταυτόχρονα να καταγγείλετε όχι μόνο την τρόικα, αλλά και τα καρτέλ των αυτοκινητόδρομων που πάνε χέρι-χέρι με τη FS, με την ALSTOM, με την ΑΚΤΩΡ.

Εμείς είμαστε κρυστάλλινα διάφανοι απέναντι στον ελληνικό λαό. Δεν μιλάμε για ρήξη, επειδή μας αρέσει η ιδέα ή επειδή θέλουμε σύγκρουση με τον οποιοδήποτε. Μιλάμε για ρήξη, επειδή η ρήξη είναι προαπαιτούμενο για εκείνα που όχι μόνο δεν είναι αυταπάτες, αλλά που αποτελούν αίτημα της εποχής μας, απαίτηση της νέας γενιάς εκεί έξω.

Θα τα ξαναπάω άλλη μια φορά: εκπαραθύρωση των funds, κατάργηση του ΗΡΑΚΛΗ, κατάργηση του χρηματιστηρίου ενέργειας, επανεθνικοποίηση και άμεση κοινωνικοποίηση ΔΕΗ, νερού, τραίνων, ενίσχυση της δημόσιας υγείας, της δημόσιας παιδείας.

Κλείνοντας, κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης, το έχετε καταλάβει -δεν ξέρω, νομίζω ότι δεν το έχει καταλάβει- ότι ο κόσμος εκεί έξω, ιδίως οι νέοι άνθρωποι, απαιτούν λογοδοσία; Νομίζετε ότι καθαρίσατε με την παραίτηση ενός Υπουργού, ο οποίος θα κατέβει στις επόμενες εκλογές, τώρα μέσα σε μερικές βδομάδες; Έχουν σιχαθεί οι άνθρωποι και ιδίως η νεολαία εκεί έξω, τη συγκάλυψη των συμφερόντων και το κυνήγι εξιλαστήριων θυμάτων, εργαζομένων, σταθμαρχών, περαστικών ή οποιουδήποτε μπορείτε να μπουζουριάσετε για να μην λογοδοτήσουν οι ένοχοι.

Έχουν μαζευτεί πολλά σε αυτή τη χώρα όλον αυτό τον καιρό. Από πού να ξεκινήσει κανείς; Από τη ΡΙΚΟΜΕΞ; Από το ΣΑΜΙΝΑ; Από την πυρπολημένη Πελοπόννησο το 2007; Από το Μάτι; Από τη Βόρεια Εύβοια; Από την Αττική οδό; Η αλήθεια είναι δεν φταίει η τρόικα για όλα αυτά. Απλά ήταν στραβό το κλίμα, ήρθε και η τρόικα και παράγινε, ξεχείλισε το ποτήρι.

Ευτυχώς, όμως, -το επαναλαμβάνω αυτό- η νεολαία εκεί έξω αμύνεται. Θα τους ξαναχτυπήσετε με τα ΜΑΤ σας και τους ΔΕΛΤΑδες σας; Δεν υπάρχει αμφιβολία! Είναι στη φύση σας, όπως είναι στη φύση σας να κάνετε το παν για να μην ψηφίζουν οι νέοι.

Εμείς καταθέσαμε μία τροπολογία με την οποία θα μπορούν οι νέοι που δουλεύουν ξενοδοχοϋπάλληλοι στη μέση του καλοκαιριού, να ψηφίζουν στον τόπο εργασίας τους. Παρακαλώ το ΚΚΕ και τον ΣΥΡΙΖΑ, αν θέλετε, στηρίξτε αυτή την τροπολογία. Εσείς δεν τους σκέφτεστε, γιατί θέλετε οι νέοι και νέες να μην ψηφίζουν. Διότι γνωρίζετε ότι θα σας μαυρίσουν, όπως σας αξίζει!

Αλλά, κυρίες και κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, όποτε και να κάνετε τις εκλογές, από όσους νέους και όσες νέες να στερήσετε το δικαίωμα του εκλέγειν, εμείς δεν είμαστε εκεί, το ΜέΡΑ25 και άλλες δημοκρατικές δυνάμεις, ώστε οι κάλπες να εκφράσουν το λαϊκό αίσθημα.

Καμία ανοχή στο διαρκές ολιγαρχικό έγκλημα. Όχι στην αποχή, γιατί η αποχή σημαίνει ανοχή υμών. Ούτε διαμαρτυρία, λοιπόν, ούτε οργή. Καταδίκη που καταγράφεται στις κάλπες. Αυτό είναι το χρέος μας στις επόμενες γενιές στη δημοκρατία σε μια βιώσιμη Ελλάδα.

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο