Για άλλη μια φορά, η κυβέρνηση προτιμά το θέατρο αντί για πολιτική λύση στο συγκοινωνιακό χάος

Ανακοινώσεις ΜέΡΑ25
07 Μάι, 2025

Οι πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη περί κρατικής επιδότησης για τις βραδινές διαδρομές με ταξί σε μεθυσμένους πολίτες, δεν είναι απλώς προβληματικές. Είναι αποκαλυπτικές της επικίνδυνης επιπολαιότητας με την οποία αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το οξύ συγκοινωνιακό πρόβλημα που πνίγει τις αστικές περιοχές – και ιδίως την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη – εδώ και χρόνια.

Αντί να εξαγγέλλει σοβαρά, τεκμηριωμένα και διαρθρωτικά μέτρα για τη βελτίωση των δημοσίων μεταφορών, ο κ. Κυρανάκης καταφεύγει σε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, αφήνοντας πίσω του ένα ακόμα πεδίο σύγκρουσης χωρίς κανένα όφελος για την κοινωνία.

Το πρόβλημα της ασφάλειας κατά τις νυχτερινές μετακινήσεις — ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα — δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με αποσπασματικές και πρόχειρες λύσεις. Αντιθέτως, απαιτείται σοβαρός σχεδιασμός και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών, με γνώμονα την εξυπηρέτηση του συνόλου των πολιτών, την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Έξι χρόνια διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα στον τομέα των δημοσίων μεταφορών. Αντιθέτως, παραμένει άλυτο το ζήτημα της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων σε όλη τη χώρα, της επαρκούς στελέχωσης των φορέων και — το σημαντικότερο — της επεκτάσεως των δρομολογίων σε ώρες αιχμής και τις νυχτερινές ώρες των Σαββατοκύριακων.

Θεωρούμε ότι, αντί να εξετάζονται μηχανισμοί έμμεσης επιδότησης της κατανάλωσης αλκοόλ μέσω των μεταφορών, το Υπουργείο οφείλει να αξιοποιήσει με σχέδιο και διαφάνεια τα εργαλεία χρηματοδότησης που διαθέτει, ιδίως όταν η χώρα έχει λαμβάνειν 36 δισεκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ζητούμε:

  • Την άμεση υλοποίηση προγράμματος προμήθειας τουλάχιστον 1.000 σύγχρονων λεωφορείων με έμφαση σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.
  • Την επέκταση της λειτουργίας των δημόσιων συγκοινωνιών μέχρι τις 03:00 τα ξημερώματα, τουλάχιστον για τα βράδια Παρασκευής και Σαββάτου.
  • Την ουσιαστική στήριξη και εκσυγχρονισμό του ΟΑΣΑ, του ΟΑΣΘ και όλων των δημόσιων φορέων αστικών συγκοινωνιών.

Η δημόσια μετακίνηση είναι κοινωνικό αγαθό. 

Δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποκαθίσταται από ευκαιριακά ημίμετρα που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. 

Η ευθύνη της κυβέρνησης δεν εκπληρώνεται με επιδοτήσεις-ασπιρίνες, αλλά με δημόσιες υποδομές και σοβαρή πολιτική βούληση.

Τομέας Μεταφορών & Υποδομών

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο