Τις ανεξέλεγκτες τροποποιήσεις του επιχειρηματικού σχεδίου για το Ελληνικό καυτηριάζει σε συνέντευξή του στο «Στίγμα της ΜέΡΑς» ο πολιτικός μηχανικός Γιώργος Αναματερός, που υπήρξε από τους αρχικούς πραγματογνώμονες που κλήθηκαν να αξιολογήσουν το επενδυτικό πλάνο:
Όσο περνά ο καιρός, οι εκτιμήσεις για το οικονομικό αντάλλαγμα βάσει του οποίου δόθηκε στον επενδυτή η έκταση στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού γίνονται όλο και πιο δυσμενείς. Στην αρχική μου έκθεση είχα εκτιμήσει ότι η έκταση δίνεται 2,5 φορές κάτω από την αξία της. Τώρα, σαν συνέπεια των πρόσφατων ανακοινώσεων και των τροποποιήσεων στο αρχικό project ίσως να μιλάμε πλέον και για ποσό που αντιστοιχεί τουλάχιστον 4 φορές χαμηλότερο της αξίας της έκτασης.
Στο αρχικό σχέδιο προβλεπόταν μια πολεοδομική συνέχεια και ομοιομορφία όλου του εγχειρήματος στο Ελληνικό. Εντούτοις, πρόσφατα η Lamda ανακοίνωσε ότι θα πουλήσει μόνο τα οικόπεδα στο παράκτιο μέτωπο, χωρίς να ασχοληθεί με το οικιστικό κομμάτι. Πέρα από το κομμάτι της αισθητικής, που πλέον δεν θα υπάρχει κάποιο συνολικό πλάνο, αλλά ο κάθε ιδιοκτήτης θα μπορεί να κατασκευάσει ό,τι θέλει, τίθεται και το σημαντικό ερώτημα γιατί αυτή τη διαδικασία δεν την έκανε τελικά το κράτος και την παραχώρησε σε έναν ιδιώτη.
Από την αρχή που ξεκίνησε ο διαγωνισμός πριν από δέκα χρόνια άλλαζαν συνεχώς οι όροι του παιχνιδιού. Μετά τις συνεχείς αναθεωρήσεις, αυτό που προβλέπεται είναι ότι από τα 103 οικοδομικά τετράγωνα που θα κατασκευαστούν, τα 97 θα περάσουν στον ιδιώτη, ενώ τα υπόλοιπα 6 ίσως περάσουν στην κυριότητα του Δημοσίου μετά από 100 χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται να υπάρχει σύμβουλος υλοποίησης του project και κάθε τροποποίηση του επιχειρηματικού πλάνου από τον επενδυτή θα πρέπει να φέρει τη έγκριση αυτού του συμβούλου. Κατά συνέπεια τίθεται το ερώτημα: ο σύμβουλος υλοποίησης έχει εγκρίνει αυτές τις αλλαγές; Και σε τελική ανάλυση, ποιος είναι ο σύμβουλος υλοποίησης; Έχει αναλάβει κάποιος φορέας ή άτομο αυτό το έργο; Δεν το γνωρίζουμε.
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:
Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.