Φωτεινή Μπακαδήμα – Παρέμβαση στην Ολομέλεια για το Σ/Ν του Υπ. Προστασίας του Πολίτη 18/02/2020

Ομιλίες ολομέλειας
18 Φεβ, 2020

Ευχαριστώ κ Πρόεδρε,

Κύριε Υπουργέ,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητάμε σήμερα τις δυο κυρώσεις που εισαγάγει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Για να μην καταχραστώ και τον χρόνο, θα ξεκινήσω με την πρώτη που αφορά τη συνεργασία Ελλάδας-Γεωργίας.

Αν ανατρέξουμε σε πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με την εγκληματικότητα και τη Γεωργία, μπορούμε να διαβάσουμε τα εξής: «Οι οργανωμένες εγκληματικές ομάδες από τη Γεωργία εξακολουθούν να αναφέρονται ως μία από τις συχνότερα εκπροσωπούμενες υπηκοότητες τρίτων χωρών που εμπλέκονται σε σοβαρό και οργανωμένο έγκλημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χαρακτηρίζονται από υψηλό βαθμό κινητικότητας, δραστηριοποιούνται κυρίως στο οργανωμένο έγκλημα κατά της ιδιοκτησίας και είναι ιδιαίτερα ενεργές στη Γαλλία, την Ελλάδα, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία.»

Πράγματι, στη χώρα μας έχουν δράση τέτοιες ομάδες. Μάλιστα, αν ανατρέξουμε σε επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας για το 2018, 12,1% των οργανωμένων εγκληματικών ομάδων είναι γεωργιανές, με κυρίαρχη δράση κλοπές και διαρρήξεις, ενώ αρκετές ληστείες κατοικιών έχουν χαρακτηριστεί από έντονη σκληρότητα και βία. Όλοι θυμόμαστε, για παράδειγμα, την υπόθεση του άτυχου 67χρονου ιδιοκτήτη εστιατορίου στην Ύδρα, που δολοφονήθηκε στο σπίτι του, το 2015, κατά τη διάρκεια ληστείας, ενώ έχουν σημειωθεί στη χώρα μας και εγκλήματα ξεκαθαρίσματος λογαριασμών, με πιο πρόσφατο εκείνο μεταξύ Γεωργιανών και άλλων υπηκόων στη Βούλα.
Μάλιστα, αν σκεφτούμε ότι ζούμε σε μια περίοδο όπου παρατηρείται αύξηση των δεικτών εγκληματικότητας, θεωρούμε πως είναι χρέος όλων μας να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε και να θωρακίσουμε τους συμπολίτες μας και είναι χρέος μας να πράξουμε ό,τι μπορούμε για να νιώσουν κι εκείνοι ασφαλείς και προστατευμένοι.

Ας περάσουμε τώρα στο δεύτερο σχέδιο νόμου, που είναι το πρωτόκολλο μεταξύ Ελλάδας και Βοσνίας-Ερζεγοβίνης και αφορά την επανεισδοχή ατόμων που διαμένουν χωρίς άδεια. Θα συμφωνήσω με το συνάδελφο από το ΚΚΕ, ότι όντως δείχνει την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο μεταναστευτικό.

Χρήσιμο θα ήταν να θυμίσουμε ότι αντίστοιχο διμερές πρωτόκολλο, παρότι δεν είναι το πρώτο που υπεγράφη, είχε υπογράψει η χώρα μας με την Τουρκία, το Νοέμβριο του 2001, που κυρώθηκε ένα χρόνο μετά. Ακολούθησε η Συμφωνία Επανεισδοχής Ευρωπαϊκής Ένωσης-Τουρκίας το 2013, που αποτέλεσε βάση για την κοινή δήλωση Ευρωπαϊκής Ένωσης-Τουρκίας. Ένα αντίστοιχο, λοιπόν, πρωτόκολλο έγινε βάση έντασης της ήδη υπάρχουσας μεταναστευτικής-προσφυγικής κρίσης.Χειροτέρευσε, λοιπόν, έτσι τη ζωή χιλιάδων πονεμένων ανθρώπων, που επεστράφησαν χωρίς να δοθεί η πρέπουσα σημασία στην υπόθεσή τους και χωρίς να έχει ληφθεί η απαραίτητη μέριμνα για το τι θα γίνει όταν θα επιστρέψουν.

Δυστυχώς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα μέχρι τώρα δείγματα γραφής της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση του προσφυγικού έχουν υπάρξει απογοητευτικά, με την ανθρωπιστική προσφυγική κρίση να βαθαίνει καθημερινά ολοένα και περισσότερο και με δεδομένο ότι το παρόν πρωτόκολλο καλύπτει και υπηκόους τρίτων χωρών όσο και απάτριδες, δυστυχώς δεν έχουμε πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.

Ως ΜέΡΑ25 πιστεύουμε και πρεσβεύουμε ότι η Ευρώπη πρέπει να είναι μια Ευρώπη ανοιχτή, μια Ευρώπη χωρίς φράχτες, μια Ευρώπη χωρίς πλωτά φράγματα, χωρίς απελάσεις δίχως κριτήριο και χωρίς στρατόπεδα φιλοξενίας, δομές φιλοξενίας που στην πράξη είναι στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Με δεδομένο το κακό προηγούμενο με τις συμφωνίες που συνήφθησαν με την Τουρκία και τις πάγιες απόψεις μας του ΜέΡΑ25 για το προσφυγικό, το οποίο αποτελεί μια σημαντικότατη ανθρωπιστική κρίση και είναι πλέον η στιγμή να αντιμετωπιστεί ως τέτοια, δεν μπορούμε παρά να καταψηφίσουμε το εν συγκεκριμένο πρωτόκολλο.

Ευχαριστώ

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο