Φωτεινή Μπακαδήμα: Οι εργαζόμενοι είναι αναλώσιμα πιόνια για την Μητσοτάκης Α.Ε.

Αναδημοσιεύσεις
29 Νοέ, 2021

Την Τρίτη 16 Νοεμβρίου σημειώθηκε ένα τραγικό εργατικό ατύχημα σε συρμό λείανσης των γραμμών, όταν έσπασαν τα φρένα του μηχανήματος λείανσης με αποτέλεσμα να βρει το θάνατο ο 41χρονος εργοδηγός της ΣΤΑ.ΣΥ., Πέτρος Γιάμαλης, ενώ σοβαρά τραυματίστηκε και ο οδηγός της μηχανής λείανσης, υπάλληλος της γερμανικής εργολαβικής εταιρείας.

Δέκα μέρες έχουν περάσει και η διορισμένη κυβερνητική Διοίκηση της εταιρείας ακόμα δεν έχει απαντήσει στα πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα που έχουν θέσει οι εργαζόμενοι αναφορικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος, τον έλεγχο του μηχανήματος λείανσης, τη συντήρησή του και τα μέτρα ασφαλείας της εργολαβικής εταιρείας, ενώ φωτογραφικά ντοκουμέντα που έχουν δημοσιευθεί στον Τύπο δείχνουν τη λοκομοτίβα να εκτελεί εργασίες με το μετρό σε λειτουργία.

Η Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας, με δική της ανακοίνωση στις 17 Νοεμβρίου, καταγγέλλει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ κ Ν. Χαιρέτα για την απαξίωση που της δείχνει, καθώς και για αναλγησία, αφού ακόμη και την ύστατη στιγμή του θανάτου του συναδέλφου τους δεν τους δέχτηκε ούτε για ολιγόλεπτη συνάντηση ώστε να τοποθετηθούν επί του θανατηφόρου δυστυχήματος και να ζητήσουν να συμμετάσχουν στη διαδικασία διερεύνησης του δυστυχήματος.

Οι εργαζόμενοι, που ήδη με ανακοίνωσή τους στις 14 Ιουνίου 2021 είχαν καταγγείλει «την πολιτική τρομοκρατίας, εκφοβισμού και αναξιοκρατίας της διοίκησης ΣΤΑ.ΣΥ. με την εφαρμογή του Διευθυντικού δικαιώματος μέσα από τον αναχρονιστικό και αντεργατικό Κανονισμό Εσωτερικής Οργάνωσης Λειτουργίας (Κ.Ε.Ο.Λ.) που ακόμη και αυτός εφαρμόζεται κατά το δοκούν» απαιτούν να διαλευκανθούν πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος ενώ ζητούν πλέον ευθέως την παραίτηση της Διοίκησης η οποία προχωρά σε μεθοδευμένη υποβάθμιση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς με στόχο την ιδιωτικοποίηση και κατάτμηση της Εταιρείας με ανάθεση καθηκόντων προς τρίτους.

Μάλιστα, προς επίρρωση της λογικής απαξίωσης της ΣΤΑ.ΣΥ. καταγγέλλεται πως “για πρώτη φορά στην ιστορία του ΜΕΤΡΟ, μιας ΔΕΚΟ, τοποθετήθηκε στον ιδιαίτερα κρίσιμο τομέα του Διευθυντή Ασφαλείας, υπάλληλος 2βάθμιας εκπαίδευσης με μηδενική εμπειρία σε θέματα ασφάλειας Δικτύου και Εγκαταστάσεων ΣΤΑ.ΣΥ. με μηδενική εμπειρία σε θέματα ασφάλειας  σιδηροδρομικού δικτύου, διαχειριστής σε ένα από τα μεγαλύτερα συμβόλαια της ΣΤΑ.ΣΥ., αυτό της διαχείρισης των ιδιωτικών εταιρειών φύλαξης (security).” Αν ισχύει η καταγγελία αυτή οφείλουμε άμεσα να ενημερωθούμε για τα κριτήρια με τα οποία έγινε η τοποθέτηση, ποια τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα του υπαλλήλου και αν αυτή είναι σύμφωνη με τον Κανονισμό;

Την ίδια στιγμή, όπως καταγγέλλεται, «μέσα στην υγειονομική κρίση και αφού οι εργαζόμενοι στην ΣΤΑ.ΣΥ. έδιναν τον καλύτερο εαυτό τους για να κινούνται οι συρμοί και να λειτουργεί το δίκτυο, χωρίς ανταλλακτικά και προσωπικό και αφού στα εργοστάσια δεν υπήρχε πετρέλαιο θέρμανσης και στα υπηρεσιακά οχήματα πετρέλαιο κίνησης, η διοίκηση ανακαίνιζε γραφεία και έβγαζε προνομιακή πολιτική για τα παρκινγκ των στελεχών».

Αλήθεια, ποιο ήταν το κόστος ανακαίνισης των γραφείων της Διοίκησης και με ποιο κριτήριο προχώρησε αυτή, την ίδια στιγμή που υπάρχουν άλλες ελλείψεις και ανάγκες στο δίκτυο (ανταλλακτικά, σωστή και συνεχή συντήρηση συρμών και δικτύου) για την σωστή λειτουργία του σιδηροδρόμου και την ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού;

Ως ΜέΡΑ25 στηρίζουμε τους δίκαιους αγώνες των εργαζομένων γι’ αυτό και με ερωτήσεις που έχω καταθέσει στον Υπουργό Μεταφορών της Μητσοτάκης Α.Ε. αναμένω να απαντήσει αν στη ΣΤΑΣΥ υπάρχει Διεύθυνση αρμόδια για την συντήρηση των γραμμών και αν ναι, τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης της εργολαβικής εταιρείας και ποιο είναι το κόστος για την υπηρεσία λείανσης των γραμμών;

Αναφορικά με το συγκεκριμένο θανατηφόρο ατύχημα, ο κ Καραμανλής οφείλει υπεύθυνα να διερευνήσει αν είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα όπως επίσης, σε πόσα και ποια άλλα συμβάντα έχει εμπλακεί η συγκεκριμένη μηχανή ώστε να αποδοθούν οι τυχόν ευθύνες σε εκείνους που οφείλουν να κάνουν τακτικούς και αυστηρούς ελέγχους στα οχήματα και να αποκαθιστούν τις βλάβες, ενώ εξίσου σημαντικό είναι να απαντηθεί το ερώτημα αν η συγκεκριμένη εργολαβική εταιρεία διαθέτει όλες τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις και τις προδιαγραφές που προβλέπονται για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των οχημάτων της και αν τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας όπως και γιατί δεν λειτούργησαν τα φρένα του λειαντικού συρμού καθώς και όλες οι ασφαλιστικές δικλείδες που προβλέπονται σε ένα σιδηροδρομικό μηχάνημα που μεταφέρει εργαζομένους.

Η παράδοση της συντήρησης του δικτύου σε ιδιώτες που κάνουν τεράστιες εκπτώσεις στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού έργου και της συντήρησής του, όπως δυστυχώς έχει πολλάκις αποδειχθεί, οδηγεί σε ανθρωποθυσίες και σε δυσβάσταχτο ανθρώπινο κόστος γι’ αυτό και είναι επιτακτική η ανάγκη αφενός να διερευνηθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το συγκεκριμένο τραγικό δυστύχημα και να αποδοθούν οι ευθύνες και αφετέρου να συνεχιστούν οι αγώνες για άμεση κατάργηση της επαίσχυντης, μνημονιακής, εργολαβικής και ενοικιαζόμενης εργασίας, χωρίς δικαιώματα και μέσα προστασίας των εργαζομένων που υπηρετεί τα κέρδη των ιδιωτών εργολάβων της Μητσοτάκης ΑΕ. και συνακόλουθα να ενισχυθεί το προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ. ώστε να σταματήσουν οι αναθέσεις εργασιών συντήρησης σε εργολάβους.

Δυστυχώς, παρά τον αυξημένο αριθμό εργατικών ατυχημάτων, συχνά θανατηφόρων, που έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα, δεν έχουμε δει να αποδίδονται ευθύνες, με την Μητσοτάκης ΑΕ να αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους ως αναλώσιμα πιόνια, χωρίς δικαιώματα, αλλά μόνο υποχρεώσεις. Η νοοτροπία της ΝΔ, η οποία ούτε καν νεοφιλελεύθερη δεν είναι, διαφαίνεται στην επιθυμία της να εξυπηρετήσει την ολιγαρχία με κάθε ευκαιρία, καταδικάζοντας τους πολίτες της χώρας σε καθεστώς χρεοδουλοπάροικου, γεγονός που αφήνει μικρά περιθώρια απόδοσης ευθυνών και δικαιοσύνης και στην προκειμένη περίπτωση. Μοναδική λύση παραμένει, ως όλα δείχνουν, η λαϊκή αντίδραση και συστράτευση ανατροπής των βάναυσων πολιτικών που εργαλειοποιούν, φτωχοποιούν και στοχοποιούν τους πολίτες, καταδικάζοντάς τους σε μια σκληρή και βάναυση καθημερινότητα που θα αλλάξει μόνο με αγώνα, ρήξη και ανυπακοή.

Φωτεινή Μπακαδήμα, Βουλευτής Β’ Πειραιά ΜέΡΑ25

Δημοσιεύτηκε στην Κυριακάτικη Kontra News στις 28/11/2021

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο