Κάτω στον Πειραιά, στο λιμάνι…

Πολιτική
16 Ιούλ, 2018

Το έχουμε πει και το έχουμε γράψει άπειρες φορές: από τα πρώτα θύματα της κρίσης είναι το περιβάλλον. Μνημόνια τώρα, επιτροπεία αύριο και μια διαχρονική άποψη έως και την χρονική περίοδο της πρώτης κυβέρνησης της «αριστεράς», τοποθετούν τους οικονομικούς στόχους ως πρωταρχική προτεραιότητα, αδιαφορώντας για το κοινωνικό κόστος της περιβαλλοντικής υποβάθμισης μιας ολόκληρης πόλης, εν προκειμένω του Πειραιά.

Η πρόταση για δημιουργία επιπλέον προβλητών στο λιμάνι του Πειραιά εντάσσεται σε μια πεπαλαιωμένη λογική αναπτυξιακού υδροκεφαλισμού.

Το προσδοκώμενο οικονομικό όφελος αντισταθμίζεται με την επιβάρυνση της ήδη επιβαρυμένης ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία;

Το κυκλοφοριακό, με την αύξηση της κίνησης στους δρόμους-που είναι ήδη επιβαρυμένη- και που θα επιφέρει η ναυτιλιακή κίνηση, αντισταθμίζεται με το υποτιθέμενο οικονομικό όφελος;

Το ατύχημα του «Αγία Ζώνη» μας θύμισε ότι υπάρχει επίσης κίνηση και στους υδάτινους δρόμους των λιμανιών και ιδιαίτερα στο λιμάνι του Πειραιά. Αν αυξηθεί αυτή η κίνηση, τότε θα αυξηθεί και η πιθανότητα νέων ατυχημάτων με τις γνωστές παρενεργειες. Αντισταθμίζονται όλα αυτά με το υποτιθέμενο οικονομικό κέρδος;

Το υποτιθέμενο οικονομικό αποτέλεσμα θα έχει «στόχο» και την ακτογραμμή της Πειραϊ-κής, πραγματικής τουριστικής διεξόδου για τους κατοίκους όχι μόνο του Πειραιά, αλλά και των ευρύτερων περιοχών, όπως και των ξένων τουριστών.

Αναφέρω ως «υποτιθέμενο» το οικονομικό αποτέλεσμα γιατί έχω στο μυαλό μου τους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας: ο Πειραιάς προσδοκούσε «τζίρους» από τους τουρίστες των κρουαζιεροπλοίων! Έ, λοιπόν δεν πήρε ΤΙΠΟΤΕ!   Όλοι οι τουρίστες παροχετεύτηκαν σε ελεγχόμενα εμπορικά “κανάλια” εκτός Πειραιά.

Αυτό το μοντέλο ανάπτυξης ιστορικά έχει τελειώσει πλέον. Η αποκέντρωση αυτών των δραστηριοτήτων, είναι μονόδρομος, τα επιβαρυμένα λιμάνια όπως του Πειραιά θα πρέπει να αποσυμφορηθούν, μεταφέροντας δραστηριότητες σε άλλες περιοχές . Ας αναπτυχθούν άλλοι οικονομικοί τομείς στον Πειραιά, όπως πχ του ήπιου τουρισμού.

Υ.Γ.: Γράφοντας αυτό το κείμενο, πληροφορούμαι ήδη ότι η πράσινη Γαλλίδα  ευρωβουλευτής Karima Delli, κάνει ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο για το θέμα. Για πολλούς δεν είναι καθόλου ένα μικρό ζήτημα λοιπόν.

του Γιάννη Χαραλαμπάκη, υπεύθυνου τομέα Πράσινης Μετάβασης του ΜέΡΑ25   

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.