H κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει ακάθεκτα τον πόλεμό της ενάντια στο Δημόσιο Σχολείο, συμπεριλαμβάνοντας και τις σχολικές μονάδες πλέον στα ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια αξιολόγησης πολιτών. Ακόμα μια φορά η πρόφαση είναι πως η αξιολόγηση είναι ένα μέτρο το οποίο θα βελτιώσει τις υπηρεσίες του κράτους προς τον πολίτη και στην προκειμένη περίπτωση οι γονείς θα καλούνται να δηλώσουν ικανοποίηση ή μη για τις σχολικές μονάδες των παιδιών τους.
Η κυβέρνηση λοιπόν θα βάζει τους γονείς να αξιολογούν τα σχολεία. Σχολεία τα οποία η ίδια η κυβέρνηση (και κάθε μνημονιακή κυβέρνηση πριν από αυτή) απαξιώνει, τα αφήνει με ελλιπή χρηματοδότηση, εκπαιδευτικό προσωπικό που υπερβαίνει εαυτόν παρά τις αντίξοες συνθήκες εργασίας και τους χαμηλούς μισθούς, και εγκαταστάσεις όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες νιώθουν τυχεροί/ές που δεν πέφτουν τα ταβάνια στα κεφάλια τους. Είναι τουλάχιστον υποκριτικό εξάλλου να ζητά κανείς να αξιολογηθεί το μη έργο του.
Είναι αυτή η σπουδή της κυβέρνησης; Να μετράει την ικανοποίηση των γονέων (πελατών στα μάτια της) στα σχολεία; Και μάλιστα τη στιγμή που η υπογεννητικότητα χτυπάει κόκκινο και η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει χωρίς νέες γενιές; Για ποια σχολεία θα μιλάμε σε λίγα χρόνια, όταν δεν θα υπάρχουν παιδιά να φοιτήσουν;
Εμείς στο ΜέΡΑ25 βλέπουμε τα πράγματα ως έχουν όμως. Το μέτρο αυτό αυτό διευρύνει τις ταξικές αντιθέσεις και θα συνεισφέρει στην περεταίρω απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα διαιωνίζει τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη πως τα πάντα, ακόμα και τα Δημόσια Αγαθά, οφείλουν να υπακούν στους νόμους και τη λογική της αγοράς. Η παιδεία —όπως και η υγεία, η στέγη, το νερό— όμως δεν είναι εμπόρευμα ούτε εργαλείο αξιολόγησης. Είναι ένα από τα πολυτιμότερα αγαθά και εργαλείο ζωής και μια κοινωνία που την υποτιμά, υπονομεύει το ίδιο της το μέλλον.
Τομέας Παιδείας
Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.