Μητσοτάκης: “επαναλανσάρει” εκσυγχρονισμό των τρένων, χωρίς καμία διασφάλιση ασφάλειας, διαφάνειας ή κοινωνικού οφέλους

Ανακοινώσεις ΜέΡΑ25
13 Μάι, 2025

Στις διάφορες συμφωνίες μεταξύ ολιγαρχών Ελλάδας και Ιταλίας που διαπραγματεύτηκε ο Μητσοτάκης με την Μελόνι κατά την επίσκεψή του στη Ρώμη, συμπεριλαμβάνεται και άλλο ένα πακέτο για την πτωχευμένη Ferrovie dello Stato (FS Group), την εταιρεία που σφετερίζεται την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιδοτούμενη με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από το ελληνικό δημόσιο. 

Υποσχέσεις που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ

Η κυβέρνηση επιχειρεί να παρουσιάσει ως «νέο ξεκίνημα» μια συμφωνία για την αγορά 23 τρένων (15 για τον Προαστιακό και 8 για υπεραστικά δρομολόγια), ύψους 360 εκατομμυρίων ευρώ, την ίδια στιγμή που οι προγενέστερες δεσμεύσεις για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού στόλου είτε δεν τηρήθηκαν, είτε έμειναν στα χαρτιά, χωρίς καμία κύρωση για την ιταλική εταιρεία.

Η σημερινή συμφωνία απλώς μεταθέτει χρονικά τις ίδιες υποσχέσεις: Δρομολόγηση νέων συρμών μέχρι το 2027, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχουν διαθέσιμες «χρονοθυρίδες» στα ευρωπαϊκά εργοστάσια. Με άλλα λόγια: ευχολόγια χωρίς διασφαλισμένο χρονοδιάγραμμα και χωρίς καμία εναλλακτική πρόβλεψη.

Εμπαιγμός των επιβατών και η διάλυση του δημόσιου σιδηροδρόμου

Την ίδια στιγμή ο Μητσοτάκης από τη Ρώμη μιλά για «επανεκκίνηση της σχέσης» με την FS Group, ο Προαστιακός της Αθήνας κινδυνεύει με πλήρη διακοπή αν δεν αποκτηθούν 15 νέοι συρμοί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια – τη στιγμή που μόλις 10 παλιοί συρμοί εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, σε άθλιες συνθήκες.

Εδώ και δύο δεκαετίες, όλες οι κυβερνήσεις έχουν υπονομεύσει τον δημόσιο σιδηρόδρομο, απαξιώνοντάς τον για να «νομιμοποιήσουν» αφενός την εκποίησή του και αφετέρου, για να προωθήσουν τον αυτοκινητόδρομο που αποφέρει δισεκατομμύρια στους εθνικούς εργολάβους και το καρτέλ του πετρελαίου. 

Τι πρέπει να γίνει; Ριζική ανατροπή και κοινωνικός έλεγχος!

Το ΜέΡΑ25 δεν θα επιτρέψει να συνεχιστεί αυτός ο δρόμος. Γιατί ο δημόσιος σιδηρόδρομος δεν είναι πεδίο για «επενδυτές» και εργολάβους. Είναι κοινωνικό αγαθό, δικαίωμα και υποδομή ζωής.

Ως ΜέΡΑ25 αγωνιζόμαστε για:

  • Επανασύσταση του Δημόσιου Σιδηροδρόμου υπό κοινωνικό έλεγχο.
  • Ακύρωση των παραχωρήσεων και αναθεώρηση των συμβάσεων με την Hellenic Train και την FS Group, οι οποίες δεν έχουν εκπληρώσει καμία ουσιαστική υποχρέωση.
  • Άμεση προτεραιότητα στην ασφάλεια: πλήρης εγκατάσταση του ETCS και σύγχρονων τηλεδιοικήσεων, διαρκής εκπαίδευση προσωπικού, πρόσληψη ελεγκτών και μηχανοδηγών με σταθερή εργασία.

Τομέας Μεταφορών και Υποδομών

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο