Ηρώ Διώτη: Το επόμενο διάστημα θα πρέπει να εξετάσουμε τη διαχρονική πολιτική ευθύνη για την ιδιωτικοποίηση και εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου

Ράδιο ΜέΡΑ
02 Μαρ, 2023

Για το τραγικό και πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μίλησε στο Στίγμα της ΜέΡΑς η υποψήφια βουλεύτρια Λάρισας του ΜέΡΑ25, Ηρώ Διώτη, κάνοντας αρχικά μια καταγραφή της δύσκολης κατάστασης που επικρατεί στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων και της αγωνιώδους προσπάθειας των σωστικών συνεργείων να εντοπίσουν συνανθρώπους μας μέσα στα συντρίμμια, αλλά και στα νοσοκομεία της περιοχής για την περίθαλψη των δεκάδων τραυματιών και την αναγνώριση και ταυτοποίηση των νεκρών.

Εντούτοις, στην παρέμβασή της η αναγνωρισμένη ακτιβίστρια δεν παραβλέπει και μια άλλη παράμετρο που εντέχνως καλλιεργείται από το κυβερνητικό στρατόπεδο: «Παρά το γεγονός όμως ότι τα γεγονότα είναι ακόμη νωπά, βλέπουμε ότι ήδη δρομολογείται από την κυβέρνηση μια προσπάθεια για να χτιστεί ένα αφήγημα ότι πρόκειται απλά για ανθρώπινο λάθος. Με αυτόν τον τρόπο θα προσπαθήσουν να το συγκαλύψουν, όμως η κραυγή των θυμάτων και των συγγενών τους είναι τόσο μεγάλη που δεν θα μπορέσει να καλυφθεί.»

Το τραγικό γεγονός στα Τέμπη δεν ήταν ένα συγκυριακό συμβάν υπογραμμίζει στη συνέχεια η Ηρώ Διώτη: «Ήδη έχουν βγει στη δημοσιότητα οι ανακοινώσεις και οι προειδοποιήσεις των εργαζόμενων ότι επρόκειτο για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα. Αυτό που θα πρέπει να εξετάσουμε τις επόμενες ημέρες είναι η διαχρονική πολιτική ευθύνη για την ιδιωτικοποίηση και εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου. Να δούμε στην ολότητά του πώς ξεκίνησε όλο αυτό, γιατί το 2010 ψηφίστηκαν τα μνημόνια και δρομολογήθηκε η ιδιωτικοποίηση, αλλά η εγκατάλειψη είχε αρχίσει πολύ πιο νωρίς, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι», η οποία συμπληρώνει ότι «αυτό το τραγικό γεγονός, όπως και πολλές άλλες περιπτώσεις που έχουμε δει στο παρελθόν, μας αναγκάζουν να δούμε τη σημασία που έχουν οι δημόσιες μεταφορές και οι επενδύσεις σε αυτές, με χρηματοδοτήσεις και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με έμπειρο προσωπικό. Νομίζω ότι είναι ένα πρωτεύον ζήτημα που χρειάζεται να μπει στην ατζέντα και να απασχολεί την κεντρική πολιτική συζήτηση, ανεξάρτητα από το χρόνο των εκλογών, που πλέον είναι πιθανό να πάνε πιο πίσω. Είναι εντυπωσιακό ότι το επιχείρημα για τις ιδιωτικοποιήσεις είναι πάντα η εξυγίανση, όμως όταν συμβαίνουν τέτοιες τραγικές καταστάσεις, από πίσω υπάρχει μόνο ιδιωτικό λάθος, καμία πολιτική ευθύνη.»

«Χρησιμοποιώ πολλές φορές το σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις μου, θα μπορούσα να βρίσκομαι κι εγώ ανάμεσα στα θύματα, και όσοι χρησιμοποιούμε συχνά το τρένο βλέπουμε πώς έχει εγκαταλειφθεί διαχρονικά αυτό το μέσο. Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η συντήρηση του σιδηροδρόμου είναι το μοναδικό που έμεινε στην κατοχή του κράτους, γιατί για τους ιδιώτες θα ήταν κοστοβόρο. Παρ’ όλα αυτά, η συντήρηση των υποδομών εγκαταλείφθηκε γιατί δεν έγινε καμία επένδυση σε αυτό το κομμάτι ή έβαζαν εργολάβους να κάνουν τις συντηρήσεις. Το θέμα είναι πολύπλευρο, όμως στο τέλος της μέρας αυτό που μένει είναι η τραγωδία των ανθρώπων που έχασαν τους δικούς τους» καταλήγει η κ. Διώτη.

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο