Αλέξης Σμυρλής, διευθυντής ΚΟ ΜέΡΑ25: Έντονα τα ταξικά χαρακτηριστικά στο νομοσχέδιο για την παιδεία

Πολιτική
27 Ιούλ, 2021

Ξεκίνησε στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου για την παιδεία και ο διευθυντής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΜέΡΑ25, Αλέξης Σμυρλής, αναλύει στο «Στίγμα της ΜέΡΑς» τα ταξικά χαρακτηριστικά που εισάγει με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση στην εκπαίδευση:

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει δύο καίρια χαρακτηριστικά, με έντονο ταξικό χαρακτήρα αμφότερα: το πρώτο είναι ότι δίνει υπερεξουσίες στο διευθυντή του σχολείου, μετατρέποντάς τον ουσιαστικά σε διευθύνοντα σύμβουλο, δημιουργώντας μια πυραμίδα του τρόμου μέσα στο δημόσιο σχολείο, όπου ο διευθυντής ως απόλυτος άρχων δημιουργεί από κάτω διάφορες βαθμίδες εξουσίας. Αυτό πυροδοτεί μια εξαιρετικά διχαστική δυναμική εντός του δημόσιου σχολείου.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό που χρήζει ανάδειξης είναι ότι θεσπίζεται η δυνατότητα στα σχολεία να λαμβάνουν χορηγίες και δωρεές. Παράλληλα, ανακοινώνονται η ψηφιακή βιβλιοθήκη και το πολλαπλό βιβλίο, τα οποία παιδαγωγικά είναι μια καλή ιδέα, αλλά με την προϋπόθεση ότι έχουν καθολική εφαρμογή.

Αυτό που κάνει η κυβέρνηση είναι ότι παίρνει μια καλή ιδέα και τη μετατρέπει σε όπλο ταξικού πολέμου. Προφανώς, σχολεία σε πιο εύπορες περιοχές μπορούν να «δεχτούν» χορηγίες από τους γονείς των μαθητών και η μονάδα να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο σχολείο, όπως θα έπρεπε να είναι. Αντίθετα, σε περιοχές χαμηλών εισοδημάτων αυτό δεν θα γίνεται. Επομένως, βλέπουμε να εισάγεται θεσμικά το σχολείο πολλαπλών ταχυτήτων, ένα ταξικό δημόσιο σχολείο.

Με αυτόν τον τρόπο, η πολιτεία αποσύρεται από τη συνταγματική επιταγή να παρέχει εκπαίδευση και μετατρέπεται σε ένα ρυθμιστή. Θέτει ένα γενικό πλαίσιο και απλώς παρατηρεί. Η ευθύνη μετατίθεται στους πολίτες και τους λέει «ανάλογα με τις δυνάμεις σας».

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο