11 Εκατομμύρια λόγοι για να αλλάξει η δημόσια συζήτηση

Αρθρογραφία
12 Απρ, 2020

Η Πέμπτη 9 Απριλίου ήταν μια μέρα που θα γραφτεί με μαύρα γράμματα στην ιστορία της παρούσας κρίσης. Είναι η μέρα που η Ε.Ε. αποφάσισε να αυτοκαταργηθεί, επιλέγοντας την γνώριμη οδό του «πολύ λίγα, για πολύ λίγους, πολύ αργά». Εννέα χώρες που θα μπορούσαν να το σταματήσουν αυτό, σάλπισαν μια ατιμωτική υποχώρηση οι συνέπειες της οποίας δεν θα αργήσουν να φανούν στο βίο των πολιτών. Μια απ’ αυτές τις χώρες ήταν η Ελλάδα. Κι ένας απ΄αυτούς που πρότειναν μια ξεκάθαρη οδό του πως θα μπορούσε αυτό να αποφευχθεί, ήταν ο γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης, στην ολομέλεια της Βουλής εκείνης της μέρας.

Η Παρασκευή 10 Απριλίου ήταν μια συνηθισμένη μέρα για το ΜέΡΑ25: ήταν άλλη μια από τις αμέτρητες μέρες κατά τις οποίες τα ΜΜΕ που συστηματικά αγνοούν τις προτάσεις και τις αναλύσεις μας, τα ΜΜΕ που συστηματικά σταματούν την παρουσίαση των θέσεων των κοινοβουλευτικών κομμάτων όταν φτάσουν στο Βελόπουλο, ξαφνικά βρήκαν άπλετο χρόνο για ένα μη-θέμα: το αν έπρεπε να γυρίσει σπίτι του μετά τη Βουλή ο Γιάνης Βαρουφάκης.

Είπα «μετά τη Βουλή»; Εδώ ελέγχομαι εγώ για παραπληροφόρηση, γιατί στην αρχική παρουσίαση της είδησης, το αφήγημα ήταν «έσπασε την καραντίνα για να πάει διακοπές». Η λέξη Βουλή δεν υπήρχε πουθενά και αυτό δεν ήταν τυχαία παράλειψη. Ούτε ήταν τυχαία επιλογή ότι η «είδηση» δε «σηκώθηκε» τη μέρα που συνέβη, δηλαδή την Πέμπτη της Ολομέλειας, αλλά την επόμενη, την Παρασκευή «της εξόδου». Γιατί αν η λέξη Βουλή ήταν στο κάδρο, δεν θα υπήρχε είδηση όπως αποδείχτηκε όταν η ακολουθία των γεγονότων παρουσιάστηκε στην ολότητά της.

Θα σηκωνόταν ποτέ αυτός ο επικοινωνιακός αντιπερισπασμός αν το Eurogroup πήγαινε κατ’ ευχή και είχαμε μια πραγματική λύση για τους πολίτες; Θα σηκωνόταν ποτέ αυτός ο τεχνητός θόρυβος αν το ΜέΡΑ25 συναινούσε στο αφήγημα των μνημονιακών κομμάτων και των φιλομνημονιακών ΜΜΕ ότι «βγήκε λευκός καπνός απ’ το Eurogroup» και δεν ήταν το κατ’ εξοχήν κόμμα που σήκωσε το βάρος της τεκμηριωμένης αποδόμησης του πραγματικού fake news; Δεν θα μάθουμε ποτέ.

Αυτό που σίγουρα μάθαμε, είναι το είδος των μέσων που είναι πρόθυμη να χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση για να αλλάξει τη δημόσια συζήτηση όταν οι επιλογές της αποδεικνύονται τοξικά βλαβερές για το κοινωνικό σύνολο. Τότε το «αφήγημα» πρέπει επειγόντως να αλλάξει, και οι αμφισβητίες να στιγματιστούν για να αχρηστευθεί ο λόγος τους.

Η κυβέρνηση έχει 11 εκατομμύρια τρόπους να το καταφέρει αυτό. Και τα κυρίαρχα ΜΜΕ, 11 εκατομμύρια λόγους να υπακούσουν.

Σπύρος Δερβενιώτης, Υπεύθυνος Επικοινωνίας ΜέΡΑ25

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.