Σχετικά με το υπό διαβούλευση «Νομοσχέδιο του Υφυπουργείου Πολιτισμού για τον Αθλητισμό» άμεσα θιγόμενοι είμαστε όλοι οι Πτυχιούχοι της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού.

Πολιτική
02 Δεκ, 2018

Το Υφυπουργείο Πολιτισμού για τον Αθλητισμό με πλήρη άγνοια της αξίας του αντικειμένου της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού για ακόμη μια φορά υπονομεύει Πτυχιούχους των ελληνικών Πανεπιστημίων, θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία των πολιτών, εκχωρεί δικαιώματα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε ιδιωτικούς φορείς που στόχο έχουν μονάχα το άμεσο κέρδος, υποκαθιστά πανεπιστημιακούς Καθηγητές και Επαγγελματικά Επιμελητήρια. Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού που είναι μια απλή διοικητική υπηρεσία ενός υπουργείου, μετουσιώνεται ως δια μαγείας σε φορέα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και κατοχύρωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Με το παρόν Νομοσχέδιο παρέχουν το δικαίωμα να εκπαιδεύουν παιδιά ανειδίκευτα άτομα χωρίς καμία πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Το νομοθετικό πλαίσιο επίσης για την αδειοδότηση των ιδιωτικών χώρων άσκησης παύει να υφίσταται με άμεσο αντίκτυπο τη μη διασφάλιση της Υγείας των πολιτών.

Όπως κανένας πολίτης δεν επισκέπτεται άτομα που δηλώνουν ιατροί μετά από μερικά σεμινάρια εβδομάδων και κανένα σχολείο δεν προσλαμβάνει ανειδίκευτα άτομα για παιδαγωγούς, για ποιο λόγο η παρούσα κυβέρνηση καταπατά το άρθρο του Συντάγματος του 1975, άρθρο 5, παρ. 1 σύμφωνα με το οποίο η συμμετοχή των πολιτών σε δραστηριότητες Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, η οποία είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων και η οποία συμμετοχή κάτω από σωστές προϋποθέσεις καταπολεμά το ρατσισμό, τη βία και τις εξαρτήσεις;

Ένας επιστήμονας του αθλητισμού  χρειάζεται γνώσεις ανατομίας και φυσιολογίας, γνώσεις ψυχολογίας και κινητικής συμπεριφοράς, γνώσεις παιδαγωγικής και διδακτικής ώστε να είναι ικανός να διδάξει σε όλες τις αναπτυξιακές ηλικίες. Να υπενθυμίσω στην παρούσα κυβέρνηση πως η αθλητική επιστήμη των πανεπιστημίων μας (ΤΕΦΑΑ) σύμφωνα με τους παγκόσμιους ανεξάρτητους οργανισμούς αξιολόγησης καταλαμβάνει την περίοπτη εικοστή θέση στην παγκόσμια κατάταξη και είναι πρωτοπόρα στην Ελλάδα ανάμεσα στις γνωστές επιστήμες των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Ο όρος «εκπαιδευτής» είναι αδόκιμος στην παρούσα διαβούλευση αφού περικλείει μια πληθώρα ειδικοτήτων, δημιουργεί παρερμηνείες και θίγει άμεσα την επαγγελματική αποκατάσταση και τους τίτλους σπουδών των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής οι οποίοι έχουμε κατοχυρώσει 240 ECTS, δη 4 έτη σπουδών, σε ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, με άμεσο αντίκτυπο την υποτίμηση του πτυχίου μας και τον αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας από ανειδίκευτα άτομα που είτε λόγω άγνοιας είτε από πρόθεση οικειοποιούνται εργασιακούς τίτλους και επαγγελματικές ιδιότητες με αποτέλεσμα οι πτυχιούχοι της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού να παραμένουμε εκτός του εργασιακού στίβου.

Καθώς η έννοια και εφαρμογή της Φυσικής Αγωγής αφορά και ένα καίριο κομμάτι της υγιούς διαβίωσης των πολιτών, τα θετικά αποτελέσματα της οποίας είναι μείζονος σημασίας, όχι όμως αναλύσεως επί του παρόντος, αντιλαμβάνεστε τα κριτήρια επιλογής των αντίστοιχων «εκπαιδευτών» οφείλουν να πληρούν αυστηρά κριτήρια.

Ως εκ τούτου θεωρώ επιτακτική την ανάγκη διόρθωσης της παρούσης παραγράφου σε προσόντα επιπέδου 6 που αφορούν σύμφωνα με τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) τα οποία δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.

Η Κυβέρνηση οφείλει να αποσύρει άμεσα τις αντισυνταγματικές και αντιεπιστημονικές διατάξεις του νομοσχεδίου και να κάνει δραστικές μεταβολές των άρθρων αυτού μετά από συνεννόηση με τα Τμήματα της Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Πανεπιστημίων της χώρας. Οποιαδήποτε μεταβολή των άρθρων των νομοσχεδίου θα πρέπει να ακολουθούν την ισχύουσα νομοθεσία σε σειρά άλλων επαγγελμάτων όπως οι μηχανικοί (ΠΔ 99/2018, ΦΕΚ 187Α/2018), οι ιατροί (A.N. 1565/1939, ΦEK A/16), οι δικηγόροι (ΠΔ 122/2010, ΦΕΚ 200/Α/30-11-2010), οι εκπαιδευτικοί (π.χ., ΦΕΚ 449 /3-4-2007) οι φαρμακοποιοί (ΠΔ 64/2018, ΦΕΚ 124/Α/11-7-2018) κλπ.

 

του Μιχαήλ Φοινικιάδη, 

μέλος ΜέΡΑ25, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής – Α.Π.Θ

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.