Τομέας Μεταφορών και Υποδομών: Το Σ/Ν της κυβέρνησης έχει ως μοναδικό κριτήριο την επίτευξη της μέγιστης κερδοφορίας των μεγάλων Α.Ε.

Ανακοινώσεις ΜέΡΑ25
01 Μαρ, 2022

Με το Ν/Σ «Πρότυπες Προτάσεις για έργα Υποδομής και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», που εισήχθη για συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, φαίνεται για μια ακόμη φορά πως η Ν.Δ. τηρεί στο ακέραιο τις προεκλογικές της δεσμεύσεις για κατάργηση του δημοσίου χαρακτήρα όλων των φάσεων μελέτης και κατασκευής των έργων στη χώρα μας και την εν λευκώ εκχώρησή τους στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα των Α.Ε.

Χωρίς κανένα ίχνος ντροπής για αυτά που πράττει, η κυβέρνηση ονομάζει το Ν/Σ «μια μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία που θα μείνει ως παρακαταθήκη στη χώρα ως ένας εναλλακτικός τρόπος σύλληψης, ωρίμασης και υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομής».

Αυτό που έρχεται πραγματικά να επικυρώσει το Ν/Σ όπως και ο Ν.4782/21, είναι η είσοδος των μεγάλων Ιδιωτικών Οικονομικών και Κατασκευαστικών Ομίλων σε όλες τις φάσεις μελέτης, υλοποίησης, κατασκευής, επίβλεψης συντήρησης και εκμετάλλευσης των δημοσίων Έργων και Υποδομών, αρπάζοντας το σχεδιασμό όλων των έργων με προϋπολογισμό πάνω από 200.000.000 εκ ευρώ ή ότι αποφασίσει ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών, τόσο από την κεντρική εξουσία το λεγόμενο «Επιτελικό Κράτος», όσο και από τις Περιφέρειες και τους Δήμους της χώρας μας.

Η απαξίωση των Δημοσίων Υπηρεσιών με την υποστελέχωσή τους, έδωσε στην Ν.Δ. το άλλοθι για την είσοδο των ιδιωτικών εταιρειών και συμφερόντων.

Δεν ενδιαφέρονται για την αναγκαιότητα διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία και τα όργανά της.

Οι τροποποιήσεις στα άρθρα για τους ιδιώτες Ελεγκτές Επιβλέψεων και Μελετών, δεν διασφαλίζουν την ανεξαρτησία του ιδιώτη μηχανικού από τις εταιρείες που αναλαμβάνουν την μελέτη ή την κατασκευή ενός έργου, ενώ η νομική ευθύνη δεν θα αφορά τους ιδιώτες επιβλέποντες μηχανικούς, αλλά θα βαρύνει αποκλειστικά τους μηχανικούς του Δημοσίου, οι οποίοι διασφαλίζουν σε συνθήκες συνεχιζόμενης απαξίωσης το συμφέρον του Ελληνικού Δημοσίου.

Το κονδύλι για την αμοιβή των ιδιωτών μηχανικών θα μπορούσε κάλλιστα να δοθεί για την πρόσληψη νέων μηχανικών στο Δημόσιο και την ενίσχυση των τεχνικών Υπηρεσιών της χώρας μας.

Και διερωτόμαστε:

Πώς θα διασφαλίζεται η διαφάνεια των διαδικασιών;

Μήπως οι «πρότυπες προτάσεις» του Ν/Σ θα εμφανίζονται ως εναλλακτικές και οικονομικά βιώσιμες για τις εταιρείες και όχι για το Δημόσιο συμφέρον;

Μήπως προκειμένου να επιτευχθούν τα σχέδια των ομίλων και των εταιρειών νομοθετούν αναλόγως, με κίνδυνο έργα που αφορούν την άμυνα, την ενέργεια, τις μεταφορές, τις υποδομές, τα πολεοδομικά και χωροταξικά, ζητήματα κ.λ.π. μιας χώρας, να δρομολογούνται και να υλοποιούνται όχι με γνώμονα το κοινωνικό καλό αλλά τις ανάγκες των ιδιωτών;

Δυστυχώς το μοναδικό κριτήριο της κυβέρνησης είναι η επίτευξη της μέγιστης κερδοφορίας των μεγάλων Α.Ε., ανεξαρτήτως κόστους.

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο