Κρίτων Αρσένης: Σταματήστε να ιδιωτικοποιείτε τα μονοπώλια από τα οποία εξαρτάται η ζωή των ανθρώπων

Ανακοινώσεις ΜέΡΑ25
30 Ιαν, 2022

Ο κ. Μητσοτάκης μας είπε το πως μεσολάβησε για να αποζημιωθούν οι εγκλωβισμένοι με 2.000 ευρώ. Αυτό που απέκρυψε ο κ. Μητσοτάκης είναι ότι την ίδια ημέρα λήφθηκε και μια άλλη απόφαση. Η παράταση, ο διαγωνισμός για την νέα παράταση της σύμβασης για 25 χρόνια. Ξέπλυνε το ένα έγκλημα για να μπορέσουν να προχωρήσουν στο επόμενο που ήταν και το ουσιαστικότερο. Για να μπορέσει να γίνει, εν μέσω όλου αυτού του εγκλήματος της Αττικής Οδού, να μπορέσουν να ξεκινήσουν τον διαγωνισμό της νέας παραχώρησης για 25 χρόνια. Και προφανώς είναι εύλογο να ρωτάμε όλοι ‘’τι κράτος είμαστε’’ όταν ο Πρωθυπουργός μιλάει με την Αττική Οδό για να λύσει όπως μας λέει ο ίδιος, να σώσει τους εγκλωβισμένους. Αυτή είναι η διαδικασία; Σε ποια άλλη χώρα της ΕΕ, ο Πρωθυπουργός έχει τέτοιες επαφές με μια ιδιωτική εταιρεία, που τα βρίσκει μεταξύ τους για το πώς θα αποζημιωθούν οι άνθρωποι αντί να πάνε οι νομικοί του κράτους και να εφαρμόσουν τη σύμβαση; Σε ποιά χώρα του κόσμου γίνεται κάτι αντίστοιχο; Σε ποιά χώρα του κόσμου βέβαια…Πρέπει να μας απαντήσει, σε αυτό που ακούστηκε προηγουμένως, ισχύει; Είναι νομικός σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη ο άνθρωπος που σήμερα πλέον είναι πρόεδρος αυτής της εταιρείας; Ακούστηκε στην αίθουσα, δεν απαντήθηκε, πρέπει να απαντηθεί.

Χρειάζεται εδώ πέρα να είμαστε ξεκάθαροι, δεν μπορούμε να μιλάμε για τις ευθύνες της Αττικής Οδού και να συμφωνούν τα κόμματα ή να μην μιλάνε για την παραχώρηση της εκ νέου. Λήγει η σύμβαση, είναι η ευκαιρία να έρθει ξανά στα χέρια του δημοσίου. Ποιο κόμμα εδώ πέρα είναι υπέρ της παράτασης της σύμβασης για 25 χρόνια ; Να τοποθετηθούν τα κόμματα, δημόσια.

Παρατηρούμε στην πρόταση δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ οτι το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων απουσιάζει. Αυτό όλο που είδαμε δηλαδή, το έγκλημα που έγινε στην Αττική Οδό, αυτό που έγινε στο τραίνο, που το τραίνο που πήγε να σώσει τους εγκλωβισμένους, έπεσε πάνω στο τρένο τους και δημιούργησε ατύχημα, που οι άνθρωποι για τόσο καιρό μείνανε χτυπημένοι στο τρένο χωρίς βοήθεια, που όταν τελικά απεγκλωβίστηκαν, τους είπαν ‘’πάτε όπου θέλετε, ελεύθεροι είστε’’, λες και μπορούσαν να πάνε στον προορισμό τους. Τόσο καιρό δεν ήτανε κανόνας οτι σε οποιοδήποτε πρόβλημα τα τραίνα, τα λεωφορεία της ΟΣΕ, παίρνανε τους επιβάτες και τους πήγαιναν στον προορισμό τους; Τι έγινε αυτή τη φορά; Ιδιωτικοποίηση έγινε. Αυτό που βιώσαμε, έχει όνομα: Ιδιωτικοποίηση.

Και την ίδια στιγμή που βιώνουμε τις επιπτώσεις ιδιωτικοποίησης, η κυβέρνηση θέλει να ιδιωτικοποιήσει και τα νοσοκομεία, στην κορύφωση του Covid και της πανδημίας. Ξεκινώντας από το Παίδων Πεντέλης, το οποίο έμεινε αποκλεισμένο από τα χιόνια για πρώτη φορά εν μέσω εφημερίας. Τελείωνε το πετρέλαιο, του βάλανε πετρέλαιο λίγες ώρες πριν τελειώσει. Και έχουν σταματήσει τις ολοήμερες εφημερίες για να το βγάλουν από το σύστημα, για να το ιδιωτικοποιήσουν. Με την κα. Γκάγκα να συναντιέται με τους 12 βουλευτές-γιατρούς της Νεας Δημοκρατίας, για το σχέδιο της ιδιωτικοποίησης των νοσοκομείων. Αυτά σχεδιάζετε να επεκτείνετε όταν βλέπετε τον όλεθρο των ιδιωτικοποιήσεων. Και είναι όλεθρος οι ιδιωτικοποιήσεις γιατί ιδιωτικοποιείτε τα μονοπώλια από τα οποία εξαρτάται η ζωή των ανθρώπων, των δικών μας ανθρώπων, όλων των ανθρώπων. Γιατί όταν δεν μπορείς να πας στην κρίση στο νοσοκομείο, γιατί έχει κλείσει ο δρόμος και χάνεις τη ζωή σου, είναι υποδομή ζωής. Όταν δεν έχεις ρεύμα και έχεις διασωληνωμένους στο σπίτι, στο οξυγόνο, είναι υποδομή ζωής η ΔΕΗ και το δίκτυο. Όταν στο νοσοκομείο, κοστίζει στο ιδιωτικό νοσοκομείο 600 ευρώ μια εξέταση αίματος για παιδί και μια ακτινογραφία θώρακος για παιδί, αυτός που έχει χρήματα σώζεται και ο άλλος πεθαίνει. Είναι υποδομές ζωής όλες αυτές.

Προφανώς και είμαστε υπέρ της δυσπιστίας, αυτή η κυβέρνηση έπρεπε να φύγει χθές, πριν διαλύσει την έννοια του δημοσίου. Θα επανέλθω όμως και στον ΣΥΡΙΖΑ γιατί στην πρόταση δυσπιστίας απουσιάζει το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων. Από τα τέλη του 2015 δώσατε το 67%, στον ΣΥΡΙΖΑ αναφέρομαι, του ΟΛΠ, το 68% του λιμένα της Θεσσαλονίκης, το 66% της ΔΕΣΦΑ (Φυσικό αέριο), την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατομμυρίων, το αεροδρόμιο του Ελληνικού έναντι 92 ευρώ το τετραγωνικό, 14 περιφερειακά αεροδρόμια χωρίς να τους βάλετε στην σύμβαση να έχουν υποχρέωση να ασφαλίζονται, αναλαμβάνοντας το Δημόσιο να τους αποζημιώνει οποτεδήποτε έχουν διαφυγόντα κέρδη, που οι ίδιοι τα υπολογίζουν με δικιά τους και μόνο εκτίμηση. Έχουμε ήδη σε αυτά τα αεροδρόμια, χάνουμε 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο συν τα χρήματα που δίναμε για τις άγονες και τους έχουμε αποζημιώσει με 178 εκατομμύρια ευρώ. Η Νέα Δημοκρατία, να θυμίσω ότι οι νομικοί σύμβουλοι παρά τη σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ, μας λέγανε ότι μπορούνε να προσφύγουνε και προσέφυγαν στην διαιτησία και η Νέα Δημοκρατία το σταμάτησε και ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε ‘’παρών’’. Για την αποζημίωση η οποία θα έρθει και για την φετινή χρονιά μαζί με τα 300 εκατομμύρια που τους δώσαμε με κρατικές εγγυήσεις, όπως καταλαβαίνετε ήδη είμαστε μέσα. Και συνεχίζω…

Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή έχει ονοματεπώνυμο, είναι οι ιδιωτικοποιήσεις. Καλούμε την κυβέρνηση να σταματήσει τις ιδιωτικοποιήσεις και ιδίως και τα σχέδια της για την υγεία, την παραχώρηση της Αττικής Οδού και όλα τα άλλα της σχέδια. Και επιτέλους τον ΣΥΡΙΖΑ να πάρει θέση εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων. Μας λέτε ότι σώσατε τη χώρα γιατί φέρατε τα μνημόνια, μας λέτε ότι ήσασταν υποχρεωμένοι, τώρα λοιπόν γιατί δεν αλλάζετε στάση; Σας το λέμε με πόνο καρδιάς πραγματικά. Σταματήστε να εξυπηρετείτε συμφέροντα, ελάτε ξανά στην πλευρά της Αριστεράς και στην πλευρά των αγώνων. Ξέρω καλά ότι οι βουλευτές σας δεν συμφωνούν με αυτή τη στάση του κόμματος όμως πρέπει να μετουσιωθεί σε πολιτική. Σταματήστε να εξυπηρετείτε τα συμφέροντα. Για εσάς δεν έχω τίποτα άλλο να πω, είστε η Μητσοτάκης Α.Ε.

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο