Τον αποκλεισμό προσφυγόπουλου από τις Πανελλήνιες φέρνει στη Βουλή η Φωτεινή Μπακαδήμα με ερώτησή της στην Υπ. Παιδείας

Ανακοινώσεις ΜέΡΑ25
24 Ιούν, 2021

Η βουλευτής Β’ Πειραιά και Γραμματέας της ΚΟ του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα κατέθεσε ερώτηση στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με ένα ακόμα ένα περιστατικό αποκλεισμού των προσφύγων από το δικαίωμα στη μόρφωση.

Συγκεκριμένα, οι «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» καταγγέλλουν πως, μετά από «μια αυθαίρετη και καταχρηστική βαθμολόγηση καθηγητή σε ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης», ασυνόδευτος πρόσφυγας, υποψήφιος στις πανελλήνιες εξετάσεις απομακρύνθηκε στις 16 Ιουνίου, με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, από την αίθουσα των εξετάσεων ενώ ήδη είχε μπει στην αίθουσα και έγραφε το πρώτο του μάθημα, τα Νέα Ελληνικά.

Μάλιστα, οι «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» καλούν σε ψήφισμα συμπαράστασης ώστε ο μαθητής να μπορεί να συμμετέχει στις τελικές εξετάσεις, διεκδικώντας το μέλλον που ονειρεύεται. «Ένα ασυνόδευτο ανήλικο προσφυγόπουλο, ο μαθητής της Γ’ Λυκείου του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Βασιλικών Θεσσαλονίκη, που διαμένει σε Δομή Φιλοξενίας, έχασε απρόσμενα το δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις του Ιουνίου 2021. Το σχολείο αυτό στήριξε ιδιαίτερα το μαθητή του αλλά και όλα τα ασυνόδευτα παιδιά, με αποτέλεσμα φέτος να αποφοιτήσουν τρεις μαθητές. Θλιβερή εξαίρεση αποτέλεσε ένας και μόνο καθηγητής με τη χαμηλή βαθμολογία σε δύο εργαστηριακά μαθήματα, κατά μισή μόνο μονάδα κάτω από την απαιτούμενη βάση (7,5 αντί 8). Έτσι ένας πολύ καλός μαθητής αποκλείστηκε από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις» τονίζει στο κάλεσμα η ομάδα εκπαιδευτικών.

Ο μαθητής είχε ήδη καταθέσει ένσταση για την αυθαίρετη βαθμολόγηση του στον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου και έχει αναφέρει τον κίνδυνο αποκλεισμού του από τις εξετάσεις στον Συνήγορο του Πολίτη, με την απόφαση να εκκρεμεί, δεδομένου πως, όπως αναφέρουν τα ΜΜΕ ο συγκεκριμένος καθηγητής είναι σε άδεια ασθενείας. Για την υπόθεση αυτή ο μαθητής προτίθεται ν’ απευθυνθεί και προς τον Επίτροπο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και προς κάθε άλλη αρμόδια εθνική ή ευρωπαϊκή δικαστική ή διοικητική αρχή, προς απόδοση της δικαιοσύνης, ζητώντας τη διερεύνηση των συγκεκριμένων συνθηκών, καθώς και των πραγματικών κινήτρων που οδήγησαν τον καθηγητή στην αυθαίρετη βαθμολόγησή του, αν δηλαδή επρόκειτο για κίνητρα ρατσιστικά.
«Η δραματική απόκλιση της βαθμολογίας του συγκεκριμένου καθηγητή κρίνεται αυθαίρετη, καθώς δεν αντιστοιχεί στην πραγματική επίδοση του μαθητή» σημειώνεται στην καταγγελία των «Ανάδοχων Εκπαιδευτικών» που ως εθελοντές δάσκαλοι «στηρίζουν την προσπάθεια του μαθητή Α.Σ. για μόρφωση, για μια καλύτερη ζωή σε μια ανθρωπιστική κοινωνία».

Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως ο αποκλεισμός των παιδιών από το αγαθό της εκπαίδευσης μοιραία συνεπάγεται κοινωνική περιθωριοποίηση, πόσο μάλλον για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που προσπαθούν να ενσωματωθούν στην ελληνική κοινωνία, μετέχοντας στην παιδεία και τον πολιτισμό της χώρας μας, η κα Φωτεινή Μπακαδήμα κατέθεσε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων προκειμένου να πληροφορηθεί αν είναι ενήμερη για το συγκεκριμένο περιστατικό, ζητώντας ενδελεχή ενημέρωση για το τι ακριβώς συμβαίνει με την περίπτωση του μαθητή του ΕΠΑΛ Βασιλικών Θεσσαλονίκης και για ποιο λόγο απομακρύνθηκε ο συγκεκριμένος μαθητής από τις Πανελλήνιες και μάλιστα ενώ είχε μπει στην αίθουσα για να δώσει εξετάσεις, γεγονός που είναι από μόνο του εντελώς αντιπαιδαγωγικό.

Ακολούθως, η κα Μπακαδήμα έθεσε τα εξής ερωτήματα στην Υπουργό, αναμένοντας την άμεση απάντησή τους:

  • Ποιες άμεσες ενέργειες θα γίνουν ώστε να εξεταστεί ο μαθητής στα 2 αυτά μαθήματα από άλλο καθηγητή και να βαθμολογηθεί εκ νέου, δεδομένου μάλιστα πως ο υπεύθυνος καθηγητής, όπως ενημερωνόμαστε, δήλωσε ασθένεια και δεν ανταποκρίνεται στις κλήσεις, την ίδια στιγμή που διακυβεύεται το μέλλον ενός παιδιού;
  • Ποιος ο λόγος αυτής της βαθμολογίας που δόθηκε στο μαθητή, δεδομένου πως είναι κοινή πρακτική σε όλα τα σχολεία πως σε μη βασικά μαθήματα, ακόμα και αν κάποιος επιμελής μαθητής βρεθεί σε άσχημη μέρα και δεν γράψει καλά, υπάρχει κατανόηση και δεν στερούν από μαθητές τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους, λαμβάνοντας μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις;
  • Ποιες άμεσες ενέργειες θα γίνουν ώστε να μπορέσει ο μαθητής να δώσει πανελλήνιες το Σεπτέμβριο, οπότε και προβλέπεται να δώσουν και όσοι μαθητές αρρωστήσουν;

Ολόκληρη η ερώτηση της κ. Φωτεινής Μπακαδήμα:

Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Καταγγελία πως μαθητής κινδυνεύει με «στοχευμένο αποκλεισμό από τις Πανελλαδικές»

Οι «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» καταγγέλλουν ακόμα ένα περιστατικό αποκλεισμού των προσφύγων από το δικαίωμα στη μόρφωση, καθώς, όπως αναφέρουν, μετά από μια αυθαίρετη και καταχρηστική βαθμολόγηση καθηγητή σε ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης, ασυνόδευτος πρόσφυγας, υποψήφιος στις πανελλαδικές απομακρύνθηκε στις 16 Ιουνίου, με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, από την αίθουσα των εξετάσεων ενώ ήδη είχε μπει στην αίθουσα και έγραφε το πρώτο του μάθημα, τα Νέα Ελληνικά.

Μάλιστα, οι «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» καλούν σε ψήφισμα συμπαράστασης ώστε ο μαθητής να μπορεί να συμμετέχει στις τελικές εξετάσεις, διεκδικώντας το μέλλον που ονειρεύεται. «Ένα ασυνόδευτο ανήλικο προσφυγόπουλο, ο μαθητής της Γ’ Λυκείου του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Βασιλικών Θεσσαλονίκη, που διαμένει σε Δομή Φιλοξενίας, έχασε απρόσμενα το δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις του Ιουνίου 2021. Το σχολείο αυτό στήριξε ιδιαίτερα το μαθητή του αλλά και όλα τα ασυνόδευτα παιδιά, με αποτέλεσμα φέτος να αποφοιτήσουν τρεις μαθητές. Θλιβερή εξαίρεση αποτέλεσε ένας και μόνο καθηγητής με τη χαμηλή βαθμολογία σε δύο εργαστηριακά μαθήματα, κατά μισή μόνο μονάδα κάτω από την απαιτούμενη βάση (7,5 αντί 8). Έτσι ένας πολύ καλός μαθητής αποκλείστηκε από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις» τονίζει στο κάλεσμα η ομάδα εκπαιδευτικών.

Όπως δημοσιεύει το alterthess.gr που ανέδειξε το θέμα, οι «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί», αναφέρουν πως ο πρόσφυγας Α.Σ. από το Πακιστάν έφτασε στην Ελλάδα ως ασυνόδευτος και ζήτησε άσυλο. Επί τρία έτη φοιτούσε στο σχολείο και ολοκλήρωσε φέτος τις δευτεροβάθμιες σπουδές του σε Επαγγελματικό Λύκειο της Θεσσαλονίκης.

Ο μαθητής είχε ήδη καταθέσει ένσταση για την αυθαίρετη βαθμολόγηση του στον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου και έχει αναφέρει τον κίνδυνο αποκλεισμού του από τις εξετάσεις στον Συνήγορο του Πολίτη. Υπό αυτήν την έννοια το ζήτημα του βαθμού του, όταν πήγε να δώσει τις εξετάσεις του, εκκρεμούσε. Για την υπόθεση αυτή ο μαθητής προτίθεται ν’ απευθυνθεί και προς τον Επίτροπο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και προς κάθε άλλη αρμόδια εθνική ή ευρωπαϊκή δικαστική ή διοικητική αρχή, προς απόδοση της δικαιοσύνης. Επίσης ζητά τη διερεύνηση των συγκεκριμένων συνθηκών, καθώς και των πραγματικών κινήτρων που οδήγησαν τον καθηγητή στην αυθαίρετη βαθμολόγησή του. Για το ζήτημα διερευνάται, μάλιστα, αν τα κίνητρα για την συγκεκριμένη βαθμολόγηση ήταν ρατσιστικά.

«Η δραματική απόκλιση της βαθμολογίας του συγκεκριμένου καθηγητή κρίνεται αυθαίρετη, καθώς δεν αντιστοιχεί στην πραγματική επίδοση του μαθητή» σημειώνεται στην καταγγελία των «Ανάδοχων Εκπαιδευτικών» που ως εθελοντές δάσκαλοι «στηρίζουν την προσπάθεια του μαθητή Α.Σ. για μόρφωση, για μια καλύτερη ζωή σε μια ανθρωπιστική κοινωνία».

Ο ίδιος, μετά την εξέλιξη αυτή, όπως αναφέρει η «Εφημερίδα των Συντακτών» γράφει ένα συγκινητικό γράμμα στον καθηγητή που αποδεικνύεται καθοριστικός για το μέλλον του: «Κύριε Π., έμαθα πως μου βάλατε 7 στο μάθημά σας και με αυτόν τον βαθμό δεν μπορώ να πάρω το πτυχίο μου. Κύριε Π., ήρθα εδώ από πολύ μακριά για να προσπαθήσω να έχω ένα καλύτερο μέλλον. Γι’ αυτόν τον λόγο, προσπάθησα πολύ, σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Έμαθα την ελληνική γλώσσα, ολοκλήρωσα τρία χρόνια στο σχολείο και όλα αυτά έγιναν πραγματικά με πολύ κόπο. Το μόνο που ήθελα ήταν να τελειώσω το σχολείο και να μπω στο Πανεπιστήμιο για να κάνω περήφανους τους γονείς μου και για να έχω μια καλύτερη εργασία από τα χωράφια. Γι’ αυτά τα πράγματα προσπαθώ ακόμη και θα συνεχίσω να προσπαθώ. Έφτασα ένα βήμα από το τέλος. Σας παρακαλώ λοιπόν να δείξετε λίγη επιείκεια και κατανόηση της κατάστασής μου και να μου βάλετε έναν βαθμό παραπάνω ώστε να μπορέσω να συνεχίσω τη διαδρομή μου, μη με ξαναγυρίσετε στην αρχή της». Δυστυχώς, ο εν λόγω καθηγητής, παρά την έκκληση τόσο του μαθητή όσο και των συναδέλφων του, δεν ανταποκρίθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», έχει από μέρες δηλώσει ασθένεια και δεν μπόρεσαν να επικοινωνήσουν μαζί του ούτε από την υπηρεσία του. 
Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως ο αποκλεισμός των παιδιών από το αγαθό της εκπαίδευσης μοιραία συνεπάγεται κοινωνική περιθωριοποίηση, πόσο μάλλον για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που προσπαθούν να ενσωματωθούν στην ελληνική κοινωνία, μετέχοντας στην παιδεία και τον πολιτισμό της χώρας μας,

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1. Είναι ενήμερη για το συγκεκριμένο περιστατικό;
2. Τι ακριβώς συμβαίνει με την περίπτωση του μαθητή του ΕΠΑΛ Βασιλικών Θεσσαλονίκης;
3. Για ποιο λόγο απομακρύνθηκε ο συγκεκριμένος μαθητής από τις Πανελλήνιες και μάλιστα ενώ είχε μπει στην αίθουσα για να δώσει εξετάσεις, γεγονός που είναι εντελώς αντιπαιδαγωγικό;
4. Ποιες άμεσες ενέργειες θα γίνουν ώστε να εξεταστεί ο μαθητής στα 2 αυτά μαθήματα από άλλο καθηγητή και να βαθμολογηθεί εκ νέου, δεδομένου μάλιστα πως ο υπεύθυνος καθηγητής, όπως ενημερωνόμαστε, δήλωσε ασθένεια και δεν ανταποκρίνεται στις κλήσεις, την ίδια στιγμή που διακυβεύεται το μέλλον ενός παιδιού;
5. Ποιος ο λόγος αυτής της βαθμολογίας που δόθηκε στο μαθητή, δεδομένου πως είναι κοινή πρακτική σε όλα τα σχολεία πως σε μη βασικά μαθήματα, ακόμα και αν κάποιος επιμελής μαθητής, βρεθεί σε άσχημη μέρα και δεν γράψει καλά, υπάρχει κατανόηση και δεν στερούν από μαθητές τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους, λαμβάνοντας μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις;
6. Ποιες άμεσες ενέργειες θα γίνουν ώστε να μπορέσει ο μαθητής να δώσει πανελλήνιες το Σεπτέμβριο, οπότε και προβλέπεται να δώσουν και όσοι μαθητές αρρωστήσουν;

Η ερωτώσα βουλευτής, Φωτεινή Μπακαδήμα

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο