Ν.Τσαρίδης, εργαζόμενος ΟΑΣΘ: Με τα χρήματα που δίνουν για leasing θα μπορούσε να συντηρηθεί ο υπάρχων αξιόπιστος στόλος λεωφορείων

Νέα
30 Ιούν, 2021

Τραγικές συνθήκες βιώνουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης που είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται με τα λεωφορεία. Τα νέα οχήματα που υποτίθεται προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ δεν διαθέτουν κλιματισμό, με ότι σημαίνει αυτό στη μέση του καλοκαιριού, ενώ παράλληλα η αναμονή στις στάσεις έχει αυξηθεί υπερβολικά. Ο εργαζόμενος στον Οργανισμό, Νικήτας Τσαρίδης, εξηγεί στο «Στίγμα της ΜέΡΑς» τους λόγους για τους οποίους έχει περιέλθει σε αυτήν την κατάσταση ο ΟΑΣΘ:

Από την πρώτη στιγμή είχαμε επισημάνει ότι η λύση του leasing θα έχει άσχημα αποτελέσματα για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τους πολίτες γιατί οι ιδιώτες δεν έρχονται στον τομέα των συγκοινωνιών για να προσφέρουν στον κόσμο, αλλά για να κερδοσκοπήσουν.

Και η επαλήθευση ήρθε με τις πρώτες ζέστες, παρόλο που μιλάμε για φυσιολογικές καλοκαιρινές θερμοκρασίες και όχι για καύσωνες. Πολλά από αυτά τα λεωφορεία τέθηκαν εκτός λειτουργίας διότι δεν διέθεταν κλιματισμό, ενώ παράλληλα αδυνατούν να κινηθούν και πολλά από τα υπόλοιπα αξιόπιστα λεωφορεία λόγω έλλειψης συντήρησης.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι με τα χρήματα που δόθηκαν για τα λεωφορεία που ήρθαν με leasing θα μπορούσαν να συντηρηθούν τα οχήματα του υπάρχοντος στόλου του ΟΑΣΘ, αφού κυρίως επρόκειτο για αναλώσιμα (μπαταρίες, κλπ) και όχι μηχανικές βλάβες που ενδεχομένως να κόστιζαν περισσότερο.

Σαν αποτέλεσμα, οι επιβάτες στην κυριολεξία βράζουν μέσα στα οχήματα και οι οδηγοί αναγκάζονται να αποσύρουν τα λεωφορεία στα αμαξοστάσια. Η διοίκηση του Οργανισμού κατηγορεί τους εργαζομένους ότι σκόπιμα αποσύρουν τα οχήματα από την κυκλοφορία, όμως οι οδηγεί δεν κάνουν κάτι παραπάνω από αυτό που προβλέπει ο νόμος. Άλλωστε, σε ένα λεωφορείο όταν η θερμοκρασία είναι πάνω από 28° C και κάποιος επιβάτης πάθει κάτι εξαιτίας της ζέστης, υπεύθυνος κατά το νόμο είναι ο οδηγός. Κατά συνέπεια, όταν παρουσιάζεται μια τέτοια κατάσταση το λεωφορείο πρέπει να επιστρέφει στο αμαξοστάσιο. Τώρα, αν η εταιρεία δεν διαθέτει άλλο όχημα προς αντικατάσταση, αυτό πλέον είναι ευθύνη της διοίκησης.

Από αυτήν την υπόθεση κάποιοι βγαίνουν κερδισμένοι και κάποιοι άλλοι χαμένοι. Και χαμένοι είναι βέβαια οι πολίτες που είναι αναγκασμένοι από τις συνθήκες να κινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν κονδύλια που διατίθενται για τις συγκοινωνίες, όμως καταλήγουν στα ΚΤΕΛ και τις εταιρείες leasing. Αν αυτά τα χρήματα τα αξιοποιούσε ο ΟΑΣΘ για τις ανάγκες του, θα μπορούσε να αναταχθεί ολόκληρος ο στόλος των λεωφορείων και να διαθέτουν ικανοποιητική θέρμανση για το χειμώνα και ψύξη για το καλοκαίρι.

Όμως η λογική των ιδιωτικοποιήσεων στα πάντα, έτσι κι εδώ φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θα περίμενε ο κόσμος.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ:

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο