Γ. Βαρουφάκης στο Ράδιο Θεσσαλονίκη: Αν το ερώτημα είναι ποιος ολιγάρχης έχει την Αττική Οδό, εμείς δεν ενδιαφερόμαστε

Νέα
31 Ιαν, 2022

Συνέντευξη του Γραμματέα του ΜέΡΑ25 Γιάνη Βαρουφάκη στο Ράδιο Θεσσαλονίκη και τον Στέφανο Διαμαντόπουλο για την πρόταση δυσπιστίας που ψηφίστηκε στη Βουλή

Η δική μας προσέγγιση είναι να δούμε όλα αυτά τα σοκ που έρχονται από έξω, είτε είναι από τον καιρό είτε είναι από τον covid είτε είναι η αύξηση της τιμής της ενέργειας, εάν η Κυβέρνησης με τα μέτρα και γενικότερα με την πολιτική της αποσβαίνει αυτούς τους κραδασμούς ή τους επιταχύνει.

Για εμάς αυτή τη Κυβέρνηση έχει επιταχύνει και έχει μεγεθύνει τα σοκ αντί να τα αποσβαίσει.

Ο βασικός λόγος που καταψηφίσαμε χθες την Κυβέρνηση είναι μια πολιτική διαφωνία με τις προτεραιότητές της και συγκεκριμένα με την ανάδειξη συγκεκριμένων κρατικοδίαιτων εισοδηματιών ως δήθεν επιχειρηματίες στους οποίους τα έχουν δώσει όλα, τα έχουν εκχωρήσει όλα χωρίς καμία δυνατότητα να τους εποπτεύουν γιατί ουσιαστικά είναι υπάλληλοί τους.

Και το κράτος έχει εξαιρετικές δυνατότητες να αποτύχει αλλά το κράτος δεν έχει κίνητρο να αποτύχει. Όταν εγκλωβιστεί κάποιος, τουλάχιστον από μισθολογικής πλευράς, το κόστος του κρατικού μηχανισμού δεν αυξάνεται όταν πάει να σε απεγκλωβίσει, στην Αττική Οδό όμως έχει κόστος να σε απεγκλωβίσει. Έχει κόστος να σου κλείσει το δρόμο και να σου πει μην μπεις μέσα. Έχει απώλεια διοδίων.

Πάρτε το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ήρθε ο Covid 19 όπου φύγει φύγει οι κλινικάρχες. Δεν ήθελαν να κάνουν τίποτα με αυτό το ζήτημα. Το άφησαν καθαρά στο απαξιωμένο Εθνικό Σύστημα Υγείας, στους κατασυκοφαντημένους νοσηλευτές και γιατρούς. Και όχι μόνο όπου φύγει φύγει οι ιδιώτες αλλά και διπλασίασαν μάλιστα και τις τιμές τους στις υπηρεσίες που πούλαγαν στο δημόσιο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Είναι η μορφή του τέρατος αυτή.

Εγώ είμαι 100% υπέρ της αγοράς, όταν υπάρχει ανταγωνισμός γιατί η πειθαρχία του ανταγωνισμού συγκλίνει το ιδιωτικό με το κοινωνικό συμφέρον. Όταν έχεις φυσικά μονοπώλια, είτε είναι σιδηρόδρομος είτε είναι ηλεκτρική ενέργεια είτε είναι νερό είτε είναι αυτοκινητόδρομος, η μεταφορά της διαχείρισης και της εκμετάλλευσης του φυσικού μονοπωλίου στον ιδιώτη είναι καταστροφή, παντού σε όλο τον κόσμο. Και έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτό που γίνεται τόσα χρόνια στην Ελλάδα, που έχει περάσει αυτό το μεγάλο ψέμα, ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι πάντα καλύτερος εκεί που είναι φυσικά το μονοπώλιο.

Ο κ. Τσίπρας χθες στη Βουλή αυτοακυρώθηκε. Τον ρώτησα, έστω ότι πέφτει η κυβέρνηση και είστε στο Μαξίμου αύριο, υποθετικά, λήγει η σύμβαση για την Αττική Οδό με την Άκτωρ εσείς θα την πάρετε σε ένα νέου τύπου Δημόσιο αποτελεσματικό –όπως εμείς πιστεύουμε ότι μπορεί να υπάρξει- ή θα το δώσετε σε κάποιον άλλον ολιγάρχη; Παρακαλώ κ. Τσίπρα απαντήστε: Θα τη δώσετε σε άλλον ολιγάρχη από αυτή την παλιοπαρέα των ολιγαρχών;

Γιατί αν αυτό είναι το ερώτημα, ποιος ολιγάρχης έχει την Αττική Οδό, εμείς δεν ενδιαφερόμαστε, δεν είναι αυτό προοδευτική διακυβέρνηση. Δεν απάντησε. Το προέβλεψα ότι δεν θα απαντήσει και μάλιστα τελείωσα με μία φράση του Martin Luther King ότι: «Στο τέλος, δεν θα θυμόμαστε τα λόγια των δικών μας αντιπάλων θα θυμόμαστε τη σιωπή των φίλων».

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο