Μαρία Απατζίδη: Αν οι εξοργιστικές παρατυπίες βαθμολογούνταν, η υπουργός πολιτισμού θα έπαιρνε άριστα

Αναδημοσιεύσεις
18 Απρ, 2021

Στη θέση που τιμήθηκε από την αείμνηστη και λαμπερή αγωνίστρια Μελίνα Μερκούρη, η υπουργός πολιτισμού δεν διστάζει να σέρνει στην απαξίωση θεσμούς και μνημεία.

Η κ. Λίνα Μενδώνη θα μείνει στην πολιτική ιστορία αυτού  του τόπου με μελανά χρώματα.

Μάλλον όμως δεν την ενδιαφέρει η υστεροφημία της ως ένα πολιτικό πρόσωπο που στραπατσάρισε τα ιερά και τα όσια του πολιτισμού αυτής της δύσμοιρης χώρας.

Στη θέση που τιμήθηκε από την αείμνηστη και λαμπερή αγωνίστρια Μελίνα Μερκούρη, η υπουργός πολιτισμού δεν διστάζει να σέρνει στην απαξίωση θεσμούς και μνημεία. Τι να πρωτοθυμηθούμε;

Τη φωτιά στις Μυκήνες, που τη χαρακτήρισε «λίγο μαύρο στο χώμα»; Σύμφωνα με την υπουργό, «το να βλέπει λίγο ο επισκέπτης το καμένο κάτω δεν είναι και τίποτα τρομερό»: Την εμμονή της να απομακρυνθούν τα αρχαία από την τοποθεσία του Μετρό Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, με μεγάλο οικονομικό κόστος αλλά και κίνδυνο για τα ευρήματα; Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι είναι εγκληματικό κάτι τέτοιο, ενώ η Αττικό Μετρό προτίθεται  να κάνει επανασχεδιασμό ώστε τα αρχαία να παραμείνουν στη θέση τους. Η κ. Μενδώνη ωστόσο, σφυρίζει αδιάφορα.

Τον διορισμό του Δημήτρη Λιγνάδη στη θέση Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, αν και όπως λέει δεν τον γνώριζε; Κατά γενική ομολογία ο χώρος του θεάτρου βούιζε με φήμες και μισόλογα για τις – τουλάχιστον ιδιόρρυθμες – συνήθειες του Λιγνάδη. Δεν έπρεπε τουλάχιστον να κάνει μια έρευνα για το ποιόν του ατόμου, πριν τον διορίσει σε  αυτή τη νευραλγική θέση; Την ξεγέλασε λέει με τη δεινή υποκριτική του ικανότητα. Ας είμαστε σοβαροί επιτέλους. Ρωτάς ποτέ τον κλέφτη αν έκλεψε και το δολοφόνο αν σκότωσε; Μήπως η κ. Μενδώνη περίμενε από το Λιγνάδη να της παραδώσει και τα πειστήρια των βιασμών που ( φέρεται να ) έχει κάνει;

Να μην ξεχάσουμε και την παραμόρφωση του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης με οπλισμένο σκυρόδεμα. Εκεί που η ανάβαση στον βράχο τσιμεντώθηκε με πρότυπα αισθητικής υπαιθρίου πάρκινγκ. Η υπουργός  επικαλέστηκε τη διευκόλυνση πρόσβασης των ΑΜΕΑ! Μόνο που τα άτομα με κινητικές δυσκολίες ή αναπηρία δήλωσαν ότι δεν διευκολύνονται – εξαιτίας λανθασμένης κλίσης του τσιμέντου – και επιπλέον δεν θέλουν να πραγματοποιούνται τέτοια εκτρωματικά έργα στο όνομα των ΑΜΕΑ! Το τσιμέντωμα στοίχισε 600.000 ευρώ αλλά όταν έβρεξε καταρρακτωδώς, η πλατφόρμα σκυροδέματος σχημάτισε  πολλούς μικρούς καταρράκτες. Προφανέστατα δεν είχαν προβλεφθεί υδρορροές για τα όμβρια ύδατα. Κανένα πρόβλημα όμως, το υπουργείο θα πληρώσει άλλες 900.000 ευρώ για μελέτες και κατασκευή των υδρορροών ( υποθέτω και για διορθώσεις των αστοχιών; ). Ετσι παρατηρείται ένα νέο φαινόμενο στην ιστορία των δομικών έργων. Πρώτα γίνεται το έργο και μετά η μελέτη. Η πρωτοποριακή μέθοδος που ακολούθησε  και εδώ η υπουργός Πολιτισμού ονομάζεται «Ανάθεση στα Τυφλά».

Εχουμε λοιπόν μια υπουργό που δεν γνωρίζει, δεν βλέπει, δεν ακούει. Και όταν αναγκαστεί να μιλήσει, ξεσηκώνει την μήνιν ολόκληρων επαγγελματικών κλάδων. Να θυμίσω εδώ ότι τον Σεπτέμβριο του 2020 η κ. Μενδώνη δήλωσε ανερυθρίαστα ότι είναι αδύνατον να αποζημιωθούν για τα διαφυγόντα κέρδη τους όλοι οι καλλιτέχνες, επειδή «οι περισσότεροι κινούνται στο χώρο της μαύρης οικονομίας». Μέσα στην πανδημία, με θέατρα, χώρους συναυλιών, νυχτερινά κέντρα και μουσικές σκηνές, όλα κλειστά επί έναν ολόκληρο χρόνο,  οι καλλιτέχνες και τα συναφή επαγγέλματα εισπράττουν την πλήρη αναισθησία του υπουργείου που υποτίθεται υπηρετεί τον Πολιτισμό.

Πρέπει να παραδεχτούμε πάντως ένα σημαντικό επίτευγμα της υπουργού κυρίας τσι-Μεντώνει. Όπως και η συνάδελφός της , εξίσου «άριστη» υπουργός Παιδείας κ.Κεραμέως, έχει και ετούτη κατορθώσει να συσπειρώσει μεγάλες μάζες πολιτών εναντίον της. Ο πρωθυπουργός ωστόσο  τις διατηρεί  αμφότερες στη θέση τους, με χαρακτηριστική ανεμελιά.

Μαρία Απατζίδη, Βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής ΜέΡΑ25

Πηγή: www.rosa.gr

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο