Τομέας Μεταφορών και Υποδομών: Η Ν.Δ. αντιμετωπίζει το θέμα του νερού ως χρυσό εμπόρευμα

News
02 Ιούλ, 2021

Η ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου αγαθού, που είναι το καθαρό πόσιμο νερό, έχει μπει για τα καλά στο στόχαστρο της κυβέρνησης της Ν.Δ.

Η πρόσβαση σε καθαρό πόσιμο νερό, όλων των Ελλήνων πολιτών, εξασφαλίζεται με τον ορθό σχεδιασμό σε όλα τα επίπεδα και τον δημόσιο έλεγχο στις αντίστοιχες υποδομές ύδρευσης και κατ’ επέκταση επεξεργασίας λυμάτων.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ την περίοδο 2015 – 2019 δεν παρήγαγε κανένα σημαντικό έργο για τις υποδομές ύδρευσης, αντιθέτως συμπεριέλαβε και την ΕΥΔΑΠ στο ΤΑΙΠΕΔ, αφήνοντας σήμερα την Ν.Δ. να «εισάγει» τους ιδιώτες για καλά στο επικερδές και χρυσοφόρο πεδίο δράσης που λέγεται ΝΕΡΟ.

Η τροπολογία που κατατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις 29/06/21 στο νομοσχέδιο για την Υγεία, παραδίδει το αποκλειστικό δικαίωμα παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης καθώς και την διαχείριση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) της πρωτεύουσας στους ιδιώτες, μέχρι 31/12/2040!

Επίσης ένα μεγάλο έργο για την Ήπειρο, την Αιτωλοακαρνανία και τη Λευκάδα, ο νέος αγωγός ύδρευσης μήκους περίπου 90 χιλιομέτρων, (με προϋπολογισμό κοντά στα 130 εκατομμύρια ευρώ), προωθείται από την Ν.Δ. και το αρμόδιο υπουργείο να πραγματοποιηθεί ως έργο «Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα» (ΣΔΙΤ).

Είναι τεράστια η αξία της δημόσιας περιουσίας όπως και το έργο κατασκευής των υποδομών ύδρευσης που επιβάρυνε αποκλειστικά τους Έλληνες πολίτες. Είναι άραγε το τίμημα εκχώρησης του αποκλειστικού δικαιώματος παροχής υπηρεσιών ύδρευσης του Ε.Υ.Σ. της Αθήνας προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος;

Πόσο είναι αυτό το τίμημα και σε ποιες οικονομο-τεχνικές μελέτες στηρίχθηκε; Τα αποτελέσματα που έχουν γνωστοποιηθεί;

Ποιο και πόσο μεγάλο θα είναι το οικονομικό όφελος για τον ιδιώτη από την συμμετοχή του στο έργο του αγωγού ύδρευσης της Ηπείρου, ώστε η επένδυση να του αποφέρει κέρδος; Ποιο θα είναι το οικονομικό κόστος για τον πολίτη;

Η ιδιωτικοποίηση από την Ν.Δ. της διαχείρισης τόσο του δικτύου ύδρευσης όσο και του νερού είναι ελεύθερος ανταγωνισμός;

Η έλλειψη του υδάτινου αποθέματος και η παλαιότητα των υποδομών ύδρευσης είναι δύο σημαντικά προβλήματα που αφορούν την διαχείριση του νερού. Και αντί η κυβέρνηση να τα επιλύσει ή να προσπαθεί να τα επιλύσει, θα μας φορτώσει ακόμη χειρότερο πρόβλημα. Την εξασφάλιση του κέρδους ενός ακόμα ιδιώτη, πάνω σε ένα ΔΗΜΟΣΙΟ αγαθό.

Η Ν.Δ. αντιμετωπίζει το θέμα του ΝΕΡΟΥ ως χρυσό εμπόρευμα, ως επικερδή επιχείρηση για τους επιχειρηματικούς ομίλους, με τους οποίους συνεργάζεται, χωρίς να βλέπει πως η ιδιωτικοποίηση των υποδομών ύδρευσης απέτυχε σε μια σειρά ευρωπαϊκών πόλεων, οι οποίες επιστρέφουν σήμερα τον έλεγχο είτε στους δήμους, είτε και στο ίδιο το κράτος. Ας τους ενημερώσει κάποιος ότι ήδη βαδίζουμε στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα και όχι στο 1980, που εφαρμοζόταν παρόμοιες πρακτικές.

Αυτό που κυρίως όμως δεν ενδιαφέρει την Κυβέρνηση είναι το οικονομικό κόστος που θα επωμιστούν οι Έλληνες πολίτες.

Τομέας: Μεταφορών και Υποδομών | 210-3810671 | [email protected]

Ο τομέας επεξεργάζεται κυρίως πολιτικές για ένα βιώσιμο, προσβάσιμο και πλήρες σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών για όλους, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των μεταφορών, καθώς και για τον ορθό τρόπο εκπόνησης των έργων δικτύων και υποδομών, προς όφελος όλων και όχι των μεγαλοεργολάβων.

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο