Τα συνεχόμενα ναυτικά ατυχήματα και δυστυχήματα δεν πρέπει να αποτελέσουν τη νέα «κανονικότητα» στην ζωή των ναυτεργατών μας!

News
23 Νοέ, 2022

Τα απανωτά και επαναλαμβανόμενα ναυτικά ατυχήματα στην επιβατηγό ναυτιλία, με τραυματισμούς ναυτεργατών, αλλά και τα συχνότατα πλέον ναυτικά δυστυχήματα με θανάτους ναυτεργατών, αναδεικνύουν πως η ασφάλεια των πλοίων, των ναυτεργατών, των επιβαινόντων και ευρύτερα η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ελλάδα του 2022 αποτελεί ζητούμενο την ώρα που τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα αυτά όχι μόνο αυξάνονται αλλά δυστυχώς ολοένα και πολλαπλασιάζονται σε συχνότητα και σε έκταση.

Τα ανεπαρκή μέτρα στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας (ελλιπέστατες οργανικές συνθέσεις και τραγικές ελλείψεις στην επάνδρωση των πλοίων, απουσία ουσιαστικών ελέγχων αξιοπλοΐας τους, υπερφόρτωση κλπ), τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας κατά τις εργασίες επισκευής και συντήρησης επάνω στα πλοία (κακοσυντήρηση των συστημάτων πυρανίχνευσης-πυρασφάλειας και των σωστικών μέσων κλπ), καθώς και οι άθλιες συνθήκες εργασίας, υγιεινής και διαβίωσης σε αυτά, με τα εξοντωτικά ωράρια, την υπερεργασία και την εντατικοποίηση της εργασίας ελλείψει επαρκούς προσωπικού να οδηγούν σε εργασιακή εξουθένωση των ναυτεργατών, θέτουν αναμφίβολα σε θανάσιμο κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα και την ίδια την ζωή τόσο των ναυτεργατών όσο και των επιβατών.
Όσες θεωρίες περί δήθεν “κακιάς ώρας” και “αντίξοων καιρικών συνθηκών” κι αν επιστρατεύονται συστηματικά για άθλιους επικοινωνιακούς σκοπούς προκειμένου να συγκαλυφθούν οι εγκληματικές ευθύνες της Κυβέρνησης, του Υπουργείου Ναυτιλίας και των αρμόδιων υπηρεσιών που έχουν την ευθύνη των ελέγχων στα πλοία, δεν μπορούν πια να κρύψουν την γενικευμένη, και ασύδοτη πλέον, εφοπλιστική παραβατικότητα και αυθαιρεσία.

Στην Ελλάδα του 2022 γίνεται ωμή παραβίαση της εργατικής και της ναυτικής νομοθεσίας, παραβιάζονται συστηματικά οι διεθνείς και εθνικοί κανονισμοί για την προστασία και την ασφάλεια της εργασίας και της ζωής των εργαζομένων, δεν λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας και δεν γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι στους εργασιακούς χώρους σε πλοία και σε λιμάνια, καταστρατηγούνται οι ΣΣΕ και καταπατώνται διαρκώς τα όποια εναπομείναντα εργασιακά ναυτεργατικά δικαιώματα (δεν πληρώνονται υπερωρίες, πολλές φορές δεν καταβάλλονται ούτε οι προβλεπόμενες αποδοχές και παράλληλα υπάρχει καθυστέρηση ακόμα και στην πληρωμή των δεδουλευμένων μισθών κ.α.)

Για να μην αποτελέσουν οι σοβαροί τραυματισμοί αλλά και οι θάνατοι ναυτεργατών τη νέα “κανονικότητα” στη χώρα μας, και για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα σε ναυτεργάτες και επιβάτες (άλλωστε οι τραγικές μνήμες από τις πολύνεκρες τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες με τα επιβατηγά-οχηματαγωγά Euroferry Olympia και Norman Atlantic είναι ακόμη νωπές), συντασσόμαστε πλήρως με την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και ζητάμε από την κυβέρνηση να τηρούνται απαρέγκλιτα όλοι οι κανόνες και τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας στην εκτέλεση των εργασιών πάνω στα πλοία αλλά και έξω από αυτά, σε όλους τους τομείς επισκευής, συντήρησης, φόρτωσης.

Η «Μητσοτάκης Α.Ε.» οφείλει να πάψει να λειτουργεί ως θιασώτρια, υπέρμαχος και εντολοδόχος της εφοπλιστικής ασυδοσίας και κυριαρχίας. Οφείλει επιτέλους να πάψει να θυσιάζει την ασφάλεια των ναυτεργατών και των επιβατών στον βωμό της κερδοφορίας των “ημετέρων” και “φίλων” της!

ΘΟΒ Συνδικαλιστικού – Τομέας Ναυτιλίας

Τομέας: Ναυτιλίας | 210-3810671 | [email protected]

Ο τομέας επεξεργάζεται πολιτικές για την εμπορική ναυτιλία και ακτοπλοΐα, τα λιμάνια, το θεσμικό πλαίσιο της νηολόγησης και τις συνθήκες ασφαλούς ναυσιπλοΐας για τους εργαζόμενους, τους επιβάτες και το περιβάλλον. Ασχολείται ιδιαίτερα δε με τις συνθήκες εργασίας των εργαζόμενων του κλάδου (ναυτεργάτες, αλιεργάτες, λιμενικό προσωπικό)

Θέλεις να μαθαίνεις για τις δράσεις του ΜεΡΑ25; Γράψου εδώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο